• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

lång träbro i Danmark

fritidsbonden

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
11285
Medlemskap
2025
Sv: lång träbro i Danmark

Beskrivelsen av nordre ende passer godt, 3 stk 90 graders på rad :D

Nu blev jag övertygad
icon7.gif

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022

När lastbilarna var tvungna att åka över Storströmsbron så hade backspegelförsäljarna på båda sidor goda dagar.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Vägbanan är i dåligt skick. Tror det var i dagarna som den tillfälligt skulle stängas - kanske dags för lite utfyllnad av hålorna.

F

F.d. 25200

Guest

När lastbilarna var tvungna att åka över Storströmsbron så hade backspegelförsäljarna på båda sidor goda dagar.

Ingen navkapsel på höger framhjul och så vikte man in vänster spegel, sen var det bara att åka. Men den var otrevligt smal.
:D Stig

fritidsbonden

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
11285
Medlemskap
2025

I onsdags morse kom vi hem från avbruten semester i Frankrike och tog omvägen över Storeströmsbron vid Vordingsborg, det kändes som om det var den bron som jag körde över 1982 då jag körde hem en Ford Mustang som jag köpt osett i Perpinan, en fasansfull resa med ett bränsletörstigt monster och olika valutor att betala med, bron som jag mindes var av trä men nu såg jag inget trä däremot såg man hur armeringen stack fram ur den vittrande betongen, kändes helt klart lite nostalgiskt ock man kan i dag fundera på hur man kunde ge sig iväg på sådana äventyr med endast en enkel europakarta.
Att semestern blev avbruten berodde på att våra får hade blivit angripna och skadade samt ihjälbitet, då länsstyrelsen på måndagkvällen besiktigade de skadade djuren befarade man lo eller varg som gärningsdjur, provtagningar och fotografier av tandställning visade dagen efter att det var en hund som skadat våra får, men då vi fick beskedet så var vi redan i norra Tyskland. Man känner sig verkligen maktlös då man är så långt hemifrån och inte kan skydda djuren.
Fy Fy säger jag till den hundägare som inte hade kontroll över sin hund.

F

F.d. 14324

Guest

Jag tror att jag kan ha åkt den bron som efterlystes den här sommaren , smalt var det och möte av en lastbil blev det men det gick bra.

DSC_0871.JPG

En stund senare hamnade vi vid den här bron.

DSC_0889.JPG

mvh jocke

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55665

Guest

hej

Knarrevik

Då jag se din bild så säger jag spontant nej, men det var mörk och ynglingen bakom ratten var trött så kanske, det jag är säker på att den var av trä, mörk och obehaglig. mvh thomas

Jag vill minnas att själva vägbanan var av trä, troligen lagda på järnbalkar, kan det möjligen varit det du också minns? Minns också sena nattfärder på denna bron med möten av tunga fordon. Huva. Vi åkte tåget över i somras, vacker utsikt mot nya bron.

F

F.d. 55665

Guest

Såg nu att den del av tråden jag läste var rätt gammal, kul att du hittade tillbaka till "din bro".

Toppen