Sv: lång träbro i Danmark
I onsdags morse kom vi hem från avbruten semester i Frankrike och tog omvägen över Storeströmsbron vid Vordingsborg, det kändes som om det var den bron som jag körde över 1982 då jag körde hem en Ford Mustang som jag köpt osett i Perpinan, en fasansfull resa med ett bränsletörstigt monster och olika valutor att betala med, bron som jag mindes var av trä men nu såg jag inget trä däremot såg man hur armeringen stack fram ur den vittrande betongen, kändes helt klart lite nostalgiskt ock man kan i dag fundera på hur man kunde ge sig iväg på sådana äventyr med endast en enkel europakarta.
Att semestern blev avbruten berodde på att våra får hade blivit angripna och skadade samt ihjälbitet, då länsstyrelsen på måndagkvällen besiktigade de skadade djuren befarade man lo eller varg som gärningsdjur, provtagningar och fotografier av tandställning visade dagen efter att det var en hund som skadat våra får, men då vi fick beskedet så var vi redan i norra Tyskland. Man känner sig verkligen maktlös då man är så långt hemifrån och inte kan skydda djuren.
Fy Fy säger jag till den hundägare som inte hade kontroll över sin hund.