• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

långsam leverans

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025
Sv: långsam leverans

Om handlaren får regbeviset (det gula) på måndag kan man ställa på med en smartphone.
Då går det ju på nolltid. Även ägarbyte går ju med appen.

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

jag ska kontakta honom på måndag.måste gå att ställa på via mejl oxå. om han har det gula beviset går det väl att ställa på via mejl.men han vill kanske ha dom sista 189.000 kr innan han vågar att skriva att jag är ägare till husbilen.jag har sagd att han får slutsumman när vi får nycklar.jag sitter här med en postväxel och vill inget hellre än betala och få bilen .hur svårt kan det vara? Jag får snart en hjärtinfarkt.

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Ta det lugnt nu!
Betala absolut inget mer förens bilen ställs på dig och du har nycklarna i handen.
Tycker redan att du har betalt en alldeles för stor handpenning!!
Skulle personligen aldrig betala 400 k utan ngn säkerhet.
Hoppas allt går bra.

Senast ändrad:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Handpenningarna som det talas om då och då är ju ett vansinne. Om bilhandlaren går i kk så är pengarna borta. Klart att det skall ersättas med en bankgaranti eller liknande. Om handpenningen är en del av kapitalförstärkningen hos handlaren så är ju risken ännu större att man sitter med svarte petter.

F

F.d. 50075

Guest

Jag beställde en La Strada avanti C d 28 maj .Handleren sa att det tar 5 dagar för att få papper ,sen 2-3 dagar för att få skyltar. Hana till 2 dagar pga röd dag (torsdag) + klemdag fredag.leverans tisdag d.11 juni.Nu säger han att dom har mycket att göra på transportstyrelsen.Skyltar evt på fredag.Jag behöver reg.nr för att få försäkring.Går det att få reda på reg.nr om jag kontakter transportstyrelsen?Enligt vad jag vet ska det gå om plåtarna är beställda.Jag har lagd handpenning 400.000 ;- !!!!
undrar om han håller på att beställa fly-gbiljett och dra ut på tiden.
Tänkar kolla om det går att få upplyst reg.nr om jag uplyser chassisnr till transportstyrelsen.
Tacksam för hjälp golddigger
Svenska handlare har inte ägandet på bilarna det har finansbolag som överför ägandet till handlarens köpare när handlaren gjort rätt för sig med överföring av likvid. Svenska handlare har det knapert med likviderna - få bilar sålda - på höga egna kostnader. Akta er för att lägga höga handpengar för köp. Betala allt när bilens regbevis blir ditt! Inte ett öre dessförinnan.

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

Transportstyrelsen var inte nöjd med pappren från fabriken.Det stod inte om ratten satt i höger eller vänster sida bara att bilen kunde användas i både höger o vänstertrafik.Nytt papper från fabriken.
Nu hakade dom upp sig på nått med viktangivelsen.Kunde dom inte ta allt på en gång..Nytt papper på väg!!!!Tredje gången gillt .
Rogun (hbk) fick vänta en månad på sin La Strada för att det var problem med pappren från fabriken.
Importören har kämpat med dom i timmar och skickat papper med UPS till transportstyrelsen.Han ska ha en eloge för sitt stora jobb med alla problemen.
Han är utan skuld till förseningen.

F

F.d. 30239

Guest

Hej!
Köpte ny personbil i förrgår utan att betala någon handpenning. Betalning i samband med
leverans.
Hälsningar
BENGT

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027

:) Hei.
Jeg vil trøste deg med at når du først får bilen levert, så får du den beste
"Plåtisen" på markedet.

Vi er toppen fornøyd etter 2,5 år og 38000 km, ingen reklamasjoner.

Lykke til videre:)

Hilsen Atle

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

:) Hei.
Jeg vil trøste deg med at når du først får bilen levert, så får du den beste
"Plåtisen" på markedet.

Vi er toppen fornøyd etter 2,5 år og 38000 km, ingen reklamasjoner.

Lykke til videre:)

Hilsen Atle
Jag vet ,det är därför jag väntar och väntar.....kanske onsdag eller torsdag lovas det.Veckorna går, men den der vänter på något gott väntar inte för länge.

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

Det lyckades till slut även om det tog tid:Transportstyrelsen blev äntligen nöjda efter alt skickande av papper.
jag har hämtat min LA STRADA :twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:

Toppen