kuaiLi
FD HBK Medlem
1 000 % överlast är nytt rekord, när yrkestrafikgruppen hade kontroll utanför Sala.
1000 procents överlast
1000 procents överlast
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Skulle nog säga att det inte stämmer.Nja, kollade dessa bestämmelser för några år sedan (antar att det inte ändrats sedan dess) och det är snårigt.
Med B-kort så får man dra släpet i exemplet ovan, men om man lägger på så lite som en paket spik på släpet så går man efter totalvikten.
Med C-kort däremot räknas släpet alltid efter aktuell bruttovikt. Kan tyvärr inte hitta var detta står nedskrivet.
Stämmer. Har du ett efterfordon t.ex. manskapsbod så behöver den inte besiktigas men bara framföras i 30km/h.Om den inte är registrerad, då är den s.k. efterfordon. Men jag tror att det fortfarande är 30Km/tim som gäller?