• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Längtan till pension.

roslagen

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
1232
Medlemskap
2023
Vi sitter här i Roslagen med tända ljus och tittar ut på stormen som drar över våran trädgård och regnet bara öser ner. Vi längtar tills vi blir pensionärer och kan dra ner till södern den här tiden. Men nästa helg ska vi till Dalarna och avsluta säsongen, sen ska vi natta bilen för i år.:wub:

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Längtan till pension.

Jag har nyligen gått i pension - härligt. Har inspirerat hustrun att oxå ta ut pension i förtid. Hon går vid nästa månadsskifte!

H

hianders

Guest

Ni är så välkomna och vi ska ju få sol åtm hela lördagen. Sen har vi slogboden att tända en brasa vid. Det är tredje året vi har "avslutning" där så nu är det tradition :))

Just nu myser man med värmeljus och andra tända ljus och kanske en brasa i kaminen.

fru hianders/Inger

F

F.d. 10627

Guest

Jag vill oxå gå i pension så vi kan vara ute mer med husbilen än bara helger och semester.

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Hej alla glada!

Här sitter man och nästan längtar livet av sig när det blåser kuling och regnar utanför fönstret.
Den ordinarie pensionen infinner sig om 6 år, men dom 2 sista åren kan kanske kvitta, om det skulle bli så.
Hustrun har några år längre men vi hoppas hon kan gå några år tidigare om framtidens ekonomi tillåter.
Skulle vara kul att åka söderut för övervintring under de mörkaste och kallaste vintermånaderna - det har vi som framtidsdröm.
Men hur som helst så är vi ganska tillfreds med den tid som är nu och det vi kan lägga på husbilen under vår, sommar och höst - man ska inte vara missnöjd.

Hälsn Anita o Dan
:yes::yes:

F

F.d. 52943

Guest

;)
Det vi gjorde var att ta ut det ihopsparad kapitalet i huset. Vi sålde dyrt i närheten av stan (Göteborg) och köpte billigt "på landet". I vårt fall i Skåne där vi har större delen av släkten. Men man kan köpa lika billigt var som helst om man lämnar närheten till större städer. Fast det krävs förstås att man bott i närheten av en storstad om det ska funka.....

F

F.d. 53078

Guest

Då vågar jag inte tala om att idag har vi haft över 30º varmt i dag och längtat efter vindarna som svalkade lite. Kom ni är alltid välkommna Juan

F

F.d. 50004

Guest

Vad härligt det låter; "pension" men även vi får vänta några år tills det är dags.
Men dåååååå.. ska det bli åka av! (om inte hälsan ställer till det)
Lena

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det låter härligt med "lediga" dagar ( många pensionärer är ju väldigt upptagna också) men jag tar "steg 1" och försöker överleva till pension och tar vara på dom dagarna som ges nu och försöka leva gott och uppleva så mycket man kan , allt för många som jag känner (släktingar och vänners föräldrar) har jobbat och slitit och sett fram mot pensionen och sen har det inte gått många år utan det blivit dags för jordelivet .

Så man skall nog inte se för mycket frammåt utan lev i nuet och ta vara på tiden .

Senast ändrad:
F

F.d. 11514

Guest

hej!
Jag kan inte säga att Jag har någon större längtar till pensioneringen om ca 9 -10 år, men eftersom min man redan är pensionär så försöker Jag ta så mycket ledigt Jag bara kan.
Förra året tog Jag tjänstledigt hela september och vi kuskade runt i tyskland en hel härlig månad, och nästa år gör Jag detsamma. Försöker alltid ta ledigt minst 6 -7 veckor på sommaren. Det svider i plånboken men det är det värt!!
Till er som har många år kvar till pensioneringen vill Jag bara säga -försök att leva i nuet, vad vet vi om hur värden ser ut och om vi lever om 10-20 år!
Siv.

F

F.d. 3088

Guest

Har en tjej på jobbet som säger "o va ja längtar till pensionen" hon har inte fyllt 50:swoon:
Mitt motto lev nu när du kan. Tänk vad många som säger "när jag blir pensionär skall jag ..........." :swoon:

Gurra som njuter

F

F.d. 55288

Guest

Jag längtar efter att få vara ledig på heltid, men kanske inte till pensionen, dit är det alldeles för lång tid till. Det är NU jag vill vara ledig.

Jag gör som Siv, försöker få så mycket ledigt som möjligt, de sista åren sammanlagt 10 veckor som jag delar upp på två gånger. Visst lite extra arbete får man ju göra för att få ihop tiden.

Men om storvinsten kommer, ja då blir vi globertrottrar det är ett som är säkert.

Leena;)

F

F.d. 53078

Guest

Jag längtar INTE till att bli pensionär jag lever livet nu och njuter av varje dag som jag har att vara frisk. Jag gör saker som jag kanske inte kan som äldre, bättre livet framför sig en bakom sig.Áret har ju faktiskt 52 helger att åka ut njut nu och sedan ochså.
Detta gjorde jag för tre timmar sedan jag flyger lillpojken 7år kör cross frugan och flickan 10 år går pa stranden och badar, fattas bara husbussen. Vem kan garantera att man kan vänta med allt detta tills man blir pensionär ¿?

Juan Norte

Bilagor

• DSCN1783.JPG
    DSCN1783.JPG
    671,7 KB · Visningar: 10
Toppen