kodo
FD HBK Medlem
Jag har framskridna planer på att växla om mitt liv på så sätt att jag vill spendera 7-8 månader i söderöver och resterande (läs sommarmånaderna) del i Sverige/Norden. Jag vill gärna göra detta bilburet - detta främst för att jag nog är att betrakta som en "nomad" med starka naturnära intressen. Framförallt är det Kanarieöarna som lockar av olika anledningar - kanske inte det närmsta målet för en total nybörjare som jag men men... Eftersom jag, som sagt, är en total nybörjare inom ämnet husbil vore det generalfel att inte fråga personer som är kunniga inom ämnet.
Jag kommer att färdas solo så det är ingen "jättemaskin" vi pratar om här. Jag såg ett koncept från Fiat (Fiat Ducato Expedition) som fångade mitt intresse och som passade in på det sätt som jag vill använda min husbil på. Med detta menar jag inte just den modellen utan mer att det var/är konceptet som lockade mig. Finns det något som liknar detta och vad skulle kunna vara en lämplig husbil för mig som första "testskott". Jag är inte intresserad av att köpa nytt utan gärna begagnad och här är det väl extra viktigt att man "vet vad man köper".
Stort tack på förhand!
Jag kommer att färdas solo så det är ingen "jättemaskin" vi pratar om här. Jag såg ett koncept från Fiat (Fiat Ducato Expedition) som fångade mitt intresse och som passade in på det sätt som jag vill använda min husbil på. Med detta menar jag inte just den modellen utan mer att det var/är konceptet som lockade mig. Finns det något som liknar detta och vad skulle kunna vara en lämplig husbil för mig som första "testskott". Jag är inte intresserad av att köpa nytt utan gärna begagnad och här är det väl extra viktigt att man "vet vad man köper".
Stort tack på förhand!
Senast ändrad: