• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Läcka vattenkran

K & P Express

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2025
Hej
Har fått en läcka i botten av vattenkranen längst ner mot handfatet.
Rinner ut lite vatten varje gång man spolar.
Elektrisk vattenpump.
Bilen är en Carthago Malibu Van 640 LE
Någon som har tips om hur man åtgärdar detta, alternativt en verkstad i Göteborgsområdet

Bilagor

• IMG_0283.jpeg
    IMG_0283.jpeg
    1,3 MB · Visningar: 36

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Samma sak hände mig med en likadan kran efter förra vintern, förmodligen frostsprängning. I min bil var det pipen som var spräckt, en liten knappt synlig spricka på undersidan närmast infästningen. Föreslår att du drar loss pipen och kollar den noga. Pip finns att köpa som reservdel, t.ex. här:

BoP

HBK Medlem
Kommun
Västervik
HBK-Nr
29428
Medlemskap
2025
I min bil hade kromet släppor på insidan, förmodligen frostsprängning, läckaget var vid foten. Ganska pilligt att byta blandare tog bort diskhon för att komma åt.

Toppen