• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kylskåpsproblem

F

F.d. 55311

Guest
Kylskåpet varken fungerar på el,gas,12v,det blinkar en röd lampa och ett pipande ljud i intervaller.
Kylskåpet har beteckningen RMD8505.Vad tror ni?
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: kylskåpproblem

Enligt instruktionsboken: Kylskåpet fungerar inte, Gasdrift inte möjlig trots att batterier används. Åtgärd: Stäng av och starta om kylskåpet. Spänningen ombord avbröts när gasoldrift startades. Anmärkning: Under tändningen sker ingen automatisk omkoppling.
 
F

F.d. 55311

Guest
Sv: kylskåpproblem

Hej
Har provat allt,ska rengöra munstycket o röret får se om det hjälper
 

Åke & Meta

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Härryda
HBK-Nr
6783
Medlemskap
2025
Sv: kylskåpproblem

Har haft det problemet själv.
För att starta om skåpet måste man stänga av skåpet helt på knappen på panelen. Låt det vara avstängt en kort stund och starta upp det på gasol, det lyckades för mig.
 
F

F.d. 55311

Guest
Sv: kylskåpsproblem

Hej
Ska prova


Icke sa nicke:mad:
 
Senast redigerad av en moderator:

ingela nordvall

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12519
Medlemskap
2024
Sv: kylskåpsproblem

Hände mig efter att ha bytt gasolflaska. Fick rådet att stänga av all el centralt och därefter sätta på igen. Hade vid detta tillfälle ej extern elanslutning. Det fungerade, kylskåpet startade.
 
F

F.d. 55311

Guest
Sv: kylskåpsproblem

Hej!
Bytte gasolflaskan häromdan efter det sluta kylen fungera,kan vara det.
Ska kolla imorron.
Ganska komiskt här om dan när jag slog på kylen va skönt att den fungerar som det ska:)så nästa påslag tvärnit:confused:
 
F

F.d. 25520

Guest
Sv: kylskåpsproblem

Hej!
Bytte gasolflaskan häromdan efter det sluta kylen fungera,kan vara det.
Ska kolla imorron.
Ganska komiskt här om dan när jag slog på kylen va skönt att den fungerar som det ska:)så nästa påslag tvärnit:confused:

Hej,

ser att du bor i norra delen av landet. Har du satt på vintertäckningen för kylskåpsgallerna som man ska använda på den kalla årstiden?

Bengt
 
F

F.d. 55311

Guest
Sv: kylskåpsproblem

Hej!
Jag har satt tejp men ska beställa en sån där vinterlucka.Fick ett tips nyss om bilen lutar så kan den sluta att fungera ska testa imorron
 
F

F.d. 55311

Guest
kylskåps fel

Mitt inlägg har försvunnit så ja skriver väl ett nytt.Har hittat felet:)Baki kylskåpet där vent gallret sitter på utsidan finns en svart dosa går in massa trådar o även pipet kommer därifrån när det blir störning i kylen.
Jag rörde i dosan ,vips så sparkade kylen igång:):)
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen