• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåpsproblem

majtom

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Varberg
HBK-Nr
11732
Medlemskap
2023
Har en LMC Liberty 564 med Ford Transit chassi -08. Får inte kylskåpet att funka på 12 volt. Tänkte börja med att byta relä men vet inte vilket det är. Framför handskfacket på passagerarsidan fin en box för säkringar och reläer. Reläerna är numrerade från 11 till 25. Kan det vara något av dessa som går till kylskåpet???
 
F

F.d. 53081

Guest
Sv: Kylskåpsproblem

Nej, där sitter säkringarna till bildelen. Bodelens säkringar sitter på elblocket. På min LMC sitter elblocket ovanför värmaren i närheten av bodelsbatteriet.
 

majtom

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Varberg
HBK-Nr
11732
Medlemskap
2023
Sv: Kylskåpsproblem

Tack! Jag ska leta:spinny:

Säkringarna funna men det är reläet till kylskåpet jag letar efter.
 
Senast ändrad:
C

cheetah1

Guest
Sv: Kylskåpsproblem

Bara för att dubbelkolla, du känner till att kylen bara går på 12V när motorn går va?
 

Joffe

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Klippan
HBK-Nr
12378
Medlemskap
2025
Sv: Kylskåpsproblem

Relät sitter antagligen nedtill på baksidan på ditt kylskåp för det gör så på mitt. Tag av nedre yttre kylgaller så ser du hela härligheten.
 

majtom

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Varberg
HBK-Nr
11732
Medlemskap
2023
Sv: Kylskåpsproblem

Inluftningen sitter under bilen med ett häftat nät. Tack
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpsproblem

Sitter på en camping med tillgång till samtliga drivkällor för kyl/frys, ett Dometic absorptionskylskåp RMD 805 årsmodell 2011 och upptäcker att kylen håller 17 grader trots att system har varit igång på högsta effekt i 11/2 dygn.
Allt vekar OK förutom temperatur i både kyl och frys.
Vad kan det vara för fel som är trasigt, tro?
Tacksam förr samtliga tips och ide'er!
Tack på förhand!
Hälsningar
Kjell
 
F

F.d. 29910

Guest
Sv: Kylskåpsproblem

Utan att känna till bilmodellen, men på en så hoppas ny bil sitter väl reläet i EBL:en om det inte sitter på kylskåpet!

/Malbeck
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpsproblem

Tack, Malbeck! Jag hade strömförsörjning o inga yttre signaler på att nåt var fel. I morse var det kallt i både kyl och frys. Märkligt!
Bilen är en Adria Coral S 670 SL -11.
//Kjell
 
Toppen