• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåpsproblem - HJÄLP!

F

F.d. 53061

Guest
Hej! Är det någon som vet var i Skåne - södra Småland man kan få hjälp med att kolla upp och eventuellt reparera ett Electrolux gasolkylskåp?

mvh Markko & Tanja :cat::msn_cat:
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Kylskåpsproblem - HJÄLP!

Vilket kylskåp, typ, och hur visar sig felet?
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Kylskåpsproblem - HJÄLP!

Electrolux RM4281 Kyler dåligt både på el ock gasol.
Markko.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpsproblem - HJÄLP!

synd att jag inte såg detta tidigare idag. Ni hade gärna fått komma förbi hemma hos oss så hade jag tittat över kylen. Flyger dock till Spanien tidigt imorrn bitti.
Troligen har kylen bara problem nu i värmen då den har problem att bli av med värmen bakom kylskåpet. Det du kan göra när du står stilla är att plocka bort ventilationsgallerna för att öka luftgenomströmningen, rengör myggnäten då de brukar bli igensatta av skit..
Är du lite kunnig på el så kör inom en datorbutik och köp en datorfläkt (80-90mm diameter) som du hänger under kylflänsen med lite ståltråd.
Det brukar hjälpa. Smöret brukar vara stenhårt även i Kroatien:)
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpsproblem - HJÄLP!

kom på att jag hade ett foto liggande i datorn..
 

Bilagor

  • kylskåpsfläkt.JPG
    kylskåpsfläkt.JPG
    43,5 KB · Visningar: 23
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Kylskåpsproblem - HJÄLP!

Jag har tagit ut skåpet i våras ock gjort rent plus att det sitter en fläkt där som fungerar
tror att det är dåligt med kylmedlet har hört mig för med dometic man kan tydligen renovera gamla kylen jag vill gärna ha gamla fronten kvar.Skall kolla med electrolux service vad det kostar att byta bakdel.
Markko.
 
Toppen