• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåpet spökar

Marcus58

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2024
Jag "puttrar" omkring i Frankrike på väg söderut och har i flera dagar märkt att kylskåpet, ett Dometic, dör och sen automatiskt startar om igen. Jag kör det enbart på gasol eftersom jag så gott som aldrig är uppkopplad på el. Jag undrar bara om det är normalt att det beter sig som det gör eller om det är något begynnande fel. Än så länge har det ju varje gång startat om av sig själv men jag är mest rädd att plötsligt stå här med ett kylskåp som inte kyler. Hoppas någon kan ge mig lite tips och råd!
 
F

F.d. 52958

Guest
Sv: Kylskåpet spökar

Har du stora luftintag " Galler " så kan lågan blåsa ut, ett annat problem är att avfrosta skåpet så fungerar det igen, det är vad vi råkat ut för. Hoppas det löser sig
 

Stengränd

HBK Medlem
Inlägg
2.337
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpet spökar

Förutom luftintaget händer det på kylskåp som varit med ett tag att sotflagor kan komma ner på gasolmunstycket ett sätt att avlägsna delvis fastbrända flagor är att lossa skyddsplåten och använda ett vanligt sugrör för renblåsning.
Lycka till
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpet spökar

Startar det om direkt som det har slocknat?
Termostaten styr lågan, men då är den släckt en tid, tills tempen har stigit i skåpet
bosse b
 

Marcus58

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpet spökar

Ja kanske är det bara så att det stängs av genom termostaten och sen startar om när det behövs.. jag hör ju inte när det stängs av bara när det startar så kanske är det inget problem alls. Den håller temperaturen väldigt bra. Kanske ska man ta bort luckan och blåsa lite. Jag har en tryckluftspump som går via 12v-uttaget, kan det funka att blåsa med tro?
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Kylskåpet spökar

Har precis idag åtgärdat detta problem,det var mycket riktigt sot och flagor vid brännaren,efter att ha blåst rent så funkar det igen.
Olle.
 
Toppen