F
F.d. 51694
Guest
Kommer montera 2st 120mm fläktar bakom skåpet så luften får cirkulera ordentligt. Återkommer med resultat i morgon.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
......................
Kylpastan verkar mest intressant att undersöka. Men då måste skåpet ut...Hur får man tag på ny?
Kommer montera 2st 120mm fläktar bakom skåpet så luften får cirkulera ordentligt. Återkommer med resultat i morgon.
Skåpen klarar normal 20-25 grader nedkylning i kyldelen i förhållande till omgivningstemperaturen, står sedan bilen så att solen värmer upp väggen där kylskåpsgallren sitter så är det kanske 50 grader där, och den luften sugs in för att försöka kyla ned kylpaketet, då blir det högre temperatur i skåpet.
Fast jag skrev ju kylskåpsdelen inte frysfacket.Jag har läst detta på flera ställen... nu har jag ingen sensor i kylen men den är väldig kall... ser man på tempen hos mig så är skillnaden nästan 50 grader.... och det är mycket mer än de 20-25 som du skrev... men kanske normalt när man mäter på frysen och omgivningen.... jag har som sagt denna mätaren och så fort jag ser att tempen stiger så rensar jag rören mm och sen fungerar det kanon igen... lite sot kan skapa stor skillnad...
Visa bilaga 155236
RM212 tillverkades "på Hedenhös tid" i Electrolux Luton-fabrik.
Kan det vara så enkelt, att skåpet efter kanske 40-50 års tjänst har "gått i pension"?
(Engelska poliser lär gå i pension efter 30 tjänsteår...)
Pålle