Två vädurar
FD HBK Medlem
Sedan några dagar fungerar inte vårt kylskåp, Dometic, på el men gasol och 12v fungerar!
Hur/var kan vi felsöka?
Tack för tips!
Hur/var kan vi felsöka?
Tack för tips!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Mitt kylskåp fungerade inte på 230V. Strömbrytaren lös men skåpet blev inte kallt.El är väl oxo 12 Volt.
Men ok om att det inte funkar på 230 V AC.
På min kyl finns en strömbrytare för 12 V resp 230 V, dessa lyser vid tillslag.
Om strömbrytaren för 230 V lyser så har du ju nätspänning fram till kylen.
Då står felet att finna i kylen, kanske elpatronen.
Lyser inte strömbrytaren för 230 V så är felet utanför kylen med största sannolikhet.
Elcentralen kanske? Men har säkringen och ev jordflelsbrytare brutit så går ju heller inte andra saker på 230 V.
I vår HB är det lätt gjort att komma åt elcentralen när man packar in saker i garderoben.
Roysan
Ibland räcker det med en återställning av kylskåpet. Kolla i manualen hur man gör en reset.Hej
Jag har samma symptom. Gasol fungerar men inte 230 då jag kopplar in "landstorm".
( Alde värme fungerar på 230 v 9
vad gör jag? Tacksam för svar
Leif B