• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp Dometic RMD 8505 problem med fryslås

trannel

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2401
Medlemskap
2024
När dörren varit stängd en längre tid, går dörren ej att låsa upp, p.g.a att låshaken fryser fast i låst läge. Dörren är bytt, men felet kvarstår. Har använt upptiningen, men det hjälper inte. Har varit tvungen att bryta upp dörren. Har någon haft samma problem? Tacksam för tips och råd.
 

trannel

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2401
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåp Dometic RMD 8505 problem med fryslås

Det är inte gummilisten som fryser fast utan låshakeni låset. låsmekanismen fryser.
 

Maria Englund

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Skurup
HBK-Nr
1992
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåp Dometic RMD 8505 problem med fryslås

Hejsan!
Vi har haft samma problem. Vad vi har förstått så är modellen ny. Låset har ett konstruktionsfel. Det är alltså inget fel på själva dörren. Efter kontakt och besök hos Bengt i Örkelljunga resulterade det i att Dometic har ett reparationskit. Dometic kom till oss och fixade låset. Tag kontakt med Dometic, deras reparatörer kör ut och fixar det på plats.
Lycka till
hälsningar Maria
 

trannel

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2401
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåp Dometic RMD 8505 problem med fryslås

Tack Maria för svaret! Skall genast ta kontakt med Dometic. Jag förstår att det måste vara ett konstruktionsfel.
 
Toppen