Det har varit mycket snack om att kvinnor kör bättre än män, äntligen har det bevisats eller? Körde om i 150 km/h – när hon läste tidningen | Bil | Aftonbladet
Åke
Åke
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Inlägget var en skämtsam tolkning av ett livsfarligt beteende som i sig tyder på ett visst mått av koordinationsförmåga. Det sägs ju att kvinnor kan ha flera bollar i luften samtidigt än vad en man kan, sant eller osant.
//Åke
Det stämmer nog att kvinnor kör försiktigare än män, men det finns en sak som kvinnor är sämre på i trafiken och det är att bedöma hur stor plats det finns längre fram, typ om man möter ett stort fordon i en smal passage, där är kvinnor sämre på att bedöma vad som får plats.
Kvinnor har sämre rumsuppfattning än män men bättre simultankapacitet rent generellt. Att kvinnor kan göra dåliga bedömningar i trafiken tror jag kan bero på mindre rutin och erfarenhet.
Åke
Nja så dumt var det nog inte från min sida i vart fall, jag kör linjebuss ca 6000 mil om året och jag menade inte att vara fördomsfull det var enbart en observation från min sida.Det var dom dummaste inlägg jag läst på länge.Är ni några superguron på att framföra ett fordon? Jag tror att ni själva har back kamera och ändå skickar ut frun för att dirigera er när ni backar.
HaDe Hasse
Det var dom dummaste inlägg jag läst på länge.Är ni några superguron på att framföra ett fordon? Jag tror att ni själva har back kamera och ändå skickar ut frun för att dirigera er när ni backar.
HaDe Hasse
Huvudsakligen män som beslutar i försäkringsbolag!enligt försäkringsbolaget: hon är kvinna.