När VI köpte första begagnade husbilen så förklarade säljaren "Importören" vart man ska titta någonstans, dom övre skåpen bak på höger och vänster sida. Under husbilen baktill, tryck gärna med en nyckel så man känner att det är hårt och friskt. Och slutligen golvet i gasolförrådet och dess väggar, sen kan man börja granska det andra.
Jodå han tvingade ner mig under husbilen, in med skallen i skåpen och även i gasolförrådet och så skall man använda näsan och aldrig tvivla på den!
Okej vi köper den sa jag, men det fick vi inte!!!
Inte utan att den provkördes sa han, när vi väl kom ut på vägen skulle jag gasa på ordentligt och inte vara så rädd, det är en lastbil förklarade han, sen skulle ratta/vobbla med ratten när vi kom upp i 70 Kmh för att jag skulle känna hur stadig den var, gjorde samma sak med Saab turbon på hemvägen och den krängde obehagligt mycket MER..
Vi hade iallafall husbilen i 6 år och sålde den mest pga avsaknaden av: Ac i förardelen, Långbäddar, stor kyl, stort garage. och innan husbilsföretaget köpte in den ville dom göra en fukttest och jag tror dom är noggrannare med testen när dom själva köper in en husbil. Ingen fukt på vår 16 år gamla husbil.
Värdeminskningen blev ca 8300/år : Första bilen är man ju tveksam på om man verkligen kommer gilla husbilslivet så då är man livrädd för värdeminskningen, idag älskar vi husbilslivet och har en kalkylerad värdeminskning som är skyhög jämfört med vad man var villig att ta med första husbilen.