Pelle&Lena
HBK Medlem
Sv: Kvalitet Hymer-Burstner-Dethleffs?
Smaken är som baken vi kör inte vintertid pga arbete. När det är dax kommer vi att åka söderut vintertid då det passar min fru och hennes sjukdom bättre, vi kör från April - Nov när vi är lediga och behöver ingen FWD den tiden.
Det får bli Norrland och fiske sommartid och vara avundsjuk på vinterfiskarna, det är oxå en härlig tid för dom som kan göra det.
Vänligen Pelle
Det är i orden "fungerar som man vill" som helgarderingen ligger. Är man nöjd med att bilen står kvar när man på ett eller annat sätt fått den placerad på en campingplats då duger vad som helst. Själv ägde jag en alkovbil på framhjulsdrivet chassie en sommar för många år sedan, men när jag insåg att eländet slirade på plan mark på fuktigt gräs så sålde jag innan vintern kom.
Jag bor ju i det riktiga Norrland, även om jag vet att det kan komma rejält med snö i Gävletrakten, och kan till nöds leva med bakhjulsdrivna husbilar. Men min bestämda uppfattning är att inkopplingsbar fyrhjulsdrift och helst även lågväxlar är betydligt mer angeläget på husbilen än på personbilen. Det är om inte annat betydligt oftare jag i husbil överraskas av så ymnigt snöfall under natten att jag skulle bli fast i vildmarken om bilen inte var terrängduglig. Sedan länge håller jag det för självklart att husbilen skall vara minst lika bra på att ta sig fram och på att dra båt och skotersläp som min fyrhjulsdrivna pick-up är.
aake
Smaken är som baken vi kör inte vintertid pga arbete. När det är dax kommer vi att åka söderut vintertid då det passar min fru och hennes sjukdom bättre, vi kör från April - Nov när vi är lediga och behöver ingen FWD den tiden.
Det får bli Norrland och fiske sommartid och vara avundsjuk på vinterfiskarna, det är oxå en härlig tid för dom som kan göra det.
Vänligen Pelle