• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kvalité på Weinsberg innan 2009

F

F.d. 56930

Guest
Jag funderar på att köpa en Weinsberg Meteor årsmodell 2008 och undrar om någon kan säga något om kvalitén på dessa bilar innan de gick i konkurs 2009.
Idag är dom väl Knaus budget-märke om jag fattat rätt, men jag är som sagt bara intresserad av hur dom var innan konkursen.

F

F.d. 30064

Guest
Sv: Kvalité på Weinsberg innan 2009

Vår första riktiga husbil var en Weinsberg meteor alkov 1991 som vi köpte 2011. Den hade vi i två år och åkte runt i Frankrike och England med. Vi tyckte den var alldeles utmärkt dock högt motorljud inne i hytten. Maken tyckte den var oerhört lättmekad det lilla han nu var tvungen att göra, byta kylare tror jag. Lite fukt i ena hörnet i alkoven annars fantastiskt nog fuktfri. Gick som smidigast runt 90 - 100km/h. Bytte bort den 2013 mot en halvintegrerad Hobby 2008 eftersom vi inte ville klättra upp i alkoven längre och för att få en modernare bil helt enkelt. Annars var vi väldigt nöjda med vår Weinsberg och vi fick faktiskt 100 000kr för den i inbyte trots att den var så gammal. Fortfarande chockad över det, handlaren sålde den veckan efter vi bytt in den.

//Sylvia

Bestliner

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Kvalité på Weinsberg innan 2009

Weinsberg var knaus lågprismärke också före konkursen. De var mycket lika knaus men med litet annan färgsättning minst från 2005. Kvaliten är säkert jämförbar med knaus som nog får sägas vara en normal mellanklass bil.
Har själv ägt tre olika Knaus från den tiden så förutom stora fiatproblem på den sista var de nog rätt ok.

Toppen