1967Anveros
HBK Medlem
Hej!
Första gången jag skriver för att få hjälp på detta forum
Jag har precis tagit ut husbilen från vinterdvalan.
Hade lite läckande problem med dieselpumpen men det var en Quick fix.
Däremot så fick jag ett annat fenomen.
Fläkten i husbilen, fördelen fungerar inte. Jag kollade säkringen som är på 25 A. Den hade gått, bytt ut den. Händer fortfarande ingenting. Hade motorn igång och kollade lite runtom. Och kommit till förra hytten igen. Då kommer det rök från utblåsa i alla fläktuttagen. Då såg jag att säkringen hade gått igen. Ta ut säkringen och kände att den var varm. Fläkten funkade förra säsongen.
Jag har läst nånstans att man kan byta ut nåt motstånd i fläkten. Var exakt finns den någonstans? Om det nu är den. Röken försvann efter liten stund men det luktar inte elektronik.
Har varit med om något liknande fenomen innan.?
Med vänligaste. Hälsningar
Lalla Anveros
Första gången jag skriver för att få hjälp på detta forum
Jag har precis tagit ut husbilen från vinterdvalan.
Hade lite läckande problem med dieselpumpen men det var en Quick fix.
Däremot så fick jag ett annat fenomen.
Fläkten i husbilen, fördelen fungerar inte. Jag kollade säkringen som är på 25 A. Den hade gått, bytt ut den. Händer fortfarande ingenting. Hade motorn igång och kollade lite runtom. Och kommit till förra hytten igen. Då kommer det rök från utblåsa i alla fläktuttagen. Då såg jag att säkringen hade gått igen. Ta ut säkringen och kände att den var varm. Fläkten funkade förra säsongen.
Jag har läst nånstans att man kan byta ut nåt motstånd i fläkten. Var exakt finns den någonstans? Om det nu är den. Röken försvann efter liten stund men det luktar inte elektronik.
Har varit med om något liknande fenomen innan.?
Med vänligaste. Hälsningar
Lalla Anveros