S
Sören-6830
Guest
Sv: Kundvård Eftermarknad
Tänker inte trötta dig med att berätta hur de för en tid sedan konkursade Niesmannförsäljarna uppträdde när vi försökte köpa bil av dem innan vi gav upp och handlade i Tyskland. Vi försökte verkligen göra affär med dem.
Jag tror att många av de seriösa handlarna här i Sverige är mest intresserade av att bygga upp en egen kundbas som kommer tillbaka för bilbyte och service, och sköta dessa kunder väl, samtidigt som man säljer de begagnade bilar som man får in, till nya kunder som så småningom kanske köper en ny bil, och så har man fått in en ny kund i sin kundbas.
Kunder som bara kommer in och berättar hur mycket billigare man kan köpa något i ett annat land lägger man nog inte så mycket ansträngning på.
Tänker inte trötta dig med att berätta hur de för en tid sedan konkursade Niesmannförsäljarna uppträdde när vi försökte köpa bil av dem innan vi gav upp och handlade i Tyskland. Vi försökte verkligen göra affär med dem.