• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kul grej fran IKEA i Belgien

F

F.d. 839

Guest
Hejsan,

Att det finns IKEA i Belgien ar val inget nytt - markvardigt eller hur, men vad dom saljer tycker ligger langt ifran vad som saljs pa IKEA butikerna i Sverige.

Vi aker ratt ofta med husbilen och for att fordriva tiden sa akte vi till ett IKEA stalle som ligger ca 3mil hemifran langs motorvagen Gent - Bryssel.

Efter att ha gatt en langre tid bestamde vi oss att aka hem och upsokte utgangen. Till var forvaning fanns det en Svensk mat butik som salde alla mojliga godis som Kalles kaviar, Abba's inlangd sill, djupfrysta varor som t.ex kottbular, korv det fanns aven Svensk choklad, lakris ... Vi kopte som galningar, langre ner mot kassan fick vi chock dar fanns 75cl Carlshams Punch, 75cl Absolut Wodka rent eller citron smak.

Vi har inget systembolag sa att alcoholdrycker kan kopas vart som helst t.ex i varuhus, bensinstationer for att namna nagra. Det roligaste var att det fanns en massa Svenska produkter som for oss ar mycket svart att fa tag i. Jag i alla fall blev kund pa IKEA inte for brannvinet skull men for dom andra delikatesserna. Undrar om IKEA bossen forsoker att lara Belgarna att tycka om Svensk mat :wink:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Kul grej fran IKEA i Belgien

Undrar bara om dom verkligen får sälja Kalles kaviar,när är det inte kaviar?
Ha det gott i Belgien/
Zlatko
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Kul grej fran IKEA i Belgien

Zlatko,

Jag bryr mig inte om ifall Kalles inte ar riktig kaviar for min del behovs det inte vara den Ryska eller Iranska. Ett kokt agg, lite Kalles ovanpa och jag ar mer an nojd :wink:.
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Kul grej fran IKEA i Belgien

Väldigt vanligt bland utlandssvenskar att köpa svenska "livsnödvändigheter" på IKEA! I USA tror jag till exempel de har "svenskt" kaffe. Mycket uppskattat istället för amerikanskt blask!
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Kul grej fran IKEA i Belgien

Asa,

Svensk kaffe !!! Gevalia - Lofbergs Lilla ... fy tusan jag borja redan langta fast det ar ett ar kvar tills var nasta besok. I somras drack vi sa mycket Svensk kaffe sa det kom ut genom orona :). Maste nog tala med IKEA att dom importera Svensk kaffe ocksa man kan ju inte bara dricka Carlshamns Punch eller hur ;).
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Kul grej fran IKEA i Belgien

Ajaj, har ni inte bra kaffe i Belgien heller? Trodde det kanske var OK i Europa, men har en känsla att vi svenskar är lite bortskämda med bra (och billigt) kaffe för hemmabryggning!
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Kul grej fran IKEA i Belgien

Den smaken är som baken...för min del är expreso som gäller och det är absolut inte Svensk..:)
 
Toppen