• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kroatien var finns alla HBK:are

EuraM

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
5324
Medlemskap
2024
Sv: Kroatien var finns alla HBK:are

Är nu nu på väg hem efter 3 veckor med bl.a. Kroatien. Har inte sett några HBK-are, men har ju inte heller "örnkoll". Har kört ca. 600mil, på grund av allt "vinglande" som någon tidigare skrev. Kul uttryck! Sett svenskar och även pratat med en del iof. Tyckte också att det var väl varmt i Kroatien, men skönt med varma bad! Garda-sjön var inte lika varm.

F

F.d. 55374

Guest

Hej Krinil
Det var aldrig min mening att någon skulle ta illa upp av mitt lilla inlägg. Läste väl rubriken lite slarvigt trodde han menade varför fler inte var i Kroatien. Hoppas du kan acceptera förklaringen.
Tommy R

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Hej igen Tommy. Självklart! Det blir lätt fel. Då är det bra att vi kan rätta till det. Ha det bra!

:-/<rister

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026

Jag är inte den mest intelektuella i denna klubben men kan det inte vara så att trådöppnaren menade........ Ni HBK:are som finns i Kroatien, var finns ni ?
Ce-eN !

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Hej Lasse. Vi kom just hem efter 3 veckor i Kroatien, du måste ha gömt dig någonstans, vi stötte på ett 15 tal med Hbk dekal. Vi åkte kustvägen. Vi var 8st sammtidigt på campingen i Split.:yes:

Vi har oxå varit på campingen i Split. Det var en svensk familj med husbil och en Svensk familj i husvagn. Ingen HBKare En hel del trevilga Norrmän träffade vi.
Vå låg där bara 2 nätter. Vi gillade inte botten inne i viken som bestod av något dyliknande lera.
Åker man till Kroatien vill man ju ha det klara fina vattet.

JOE

moffa

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
5326
Medlemskap
2025

Hej på er alla
Vi har bara sett några enstaka svenskar sedan vi kom till Kroatien, ingen HBK:are. Just nu ligger vi en liten bit norr om Zadar. Funderar på att dra oss närmare Zadar men det blåser ju så in i vassen. Undrar hur länge denna blåst/storm tänker hålla i sig?
Detta är våran första långresa, och vi tycker att det har varit bra hittills.:)
Hälsningar Bo o Karin, Krylbo

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Hej på er alla
Vi har bara sett några enstaka svenskar sedan vi kom till Kroatien, ingen HBK:are. Just nu ligger vi en liten bit norr om Zadar. Funderar på att dra oss närmare Zadar men det blåser ju så in i vassen. Undrar hur länge denna blåst/storm tänker hålla i sig?
Detta är våran första långresa, och vi tycker att det har varit bra hittills.:)
Hälsningar Bo o Karin, Krylbo

Hej Moffa!

Blåsten lugnar säkert ned sig snart. Vi var där nere över 3 v och hade oxå blåst av och till. Men som tur är är det varma vindar.

Ni får ha det gott där mere i värmen. och hoppas det kommer flera HBK:are
Själv börjar jag jobba imorgon :(

JOE

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

befinner oss utanför Medulin. Håller på att blåsa bort :( . Enligt väderleksrapporten ska det avta framåt kvällen. Hoppas det stämmer då frugan och killarna börjar klättra på väggarna.
Visst hade det varit trevligare utan blåsten, men jag väljer att se det från den ljusa sidan: Jag sitter jämte havet med varma vindar. Inte en tanke på jobbet, tar dagen som den kommer.

S

skalman64

Guest

Hann inte få hem dekalerna innan avfärd, men nu e dom på! Åkte dagen innan midsommar och kom hem för en vecka sedan.
Kan bara hålla med om att bottnen var geggig i mesta laget vid Split. Campen var fin f.ö. med fin service. Funkade fint för oss som ville besöka sta'n och se på "stenhögarna" där ;)
Vill rekommendera Camp Marina vid Krka NP. Har en prisvärd heldagstur med buss till parken (320Hrk/pers) och ett bra pris (90 Hrk) på campingen. En tur vi minns länge!

Clapton

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2025

Vi är nu också på kamp marina . Mycket prisvärd i närheten av Krka. Blåser en del ikväll. Åker norr ut efter kusten i morgon.
Clapton

K

Klaric

Guest

Hej

Sitter i Baska KRK efter att ha varit i Garda 2 nätter.
Värsta stormen plus skogsbränder gjorde så att man fick köra runder innan man kom över bron.
Nu väntar vi på vackert väder så att man kan bada.

bullenb

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
411
Medlemskap
2025

Vi har varit i Kroatien i Pula i tre veckor med fantastiskt väder sedan åkte vi över till Franskarivieran-Antibes lika fint väder vidare över franska alperna upp till Moseldalen där vi är nu i Neumagen-Dhron med fint väder några Husbilsklubbare har vi träffat på bla nr 30. Resan fortsätter upp mot kalla nord.

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Hej! Just hemkomna från ett soligt och varmt Kroatien. Vi och flera andra HBK:are har varit på Porto Biondi i Rovinj. En camping som vi verkligen kan rekommendera!!

MVH Birgittha och Mats
icon6.gif

Delfin

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2025

Kom idag hem ifrån en Europa tripp på fem veckor, vände i Zadar som ju ligger i Kroatien. Kanske vi tillsammans kan ordna en träff under en vecka eller så, på någon camping i värmen, menar då kroatien förstås nästa sommar. Va tycks om idén.
:yes::wub:

Toppen