• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kroatien, 6 veckor sommaren 2009, 2 PDF:er

F

F.d. 28805

Guest
Dagbok från vår semesterresa till Kroatien sommaren 2009.

En fantastisk resa tillsammans med våra 3 barn 6, 11 och 13 år

Vi åkte via Sverige-Danmark-Tyskland-Österrike-Slovenien-Kroatien. Vi besökte bl a "Örnnästet" i Berchtesgarden innan vi for vidare till Kroatien och vårat första stopp i Umag. Resan fortsatte sen via Rovinj-Zadar-Split-Brac-Podgora-Hvar-Korcula-Dubrovnic innan vi vände hem igen.

Berättelsen finns på två PDF:er. I den första delen finns dagboken med tips på internet-sajter på de respektive orter vi besökte. Den andra delen innehåller en karta över de platser som vi besökte

Visa bilaga Kroatienresan 2009 publik.pdf

Visa bilaga Kroatienresan kartor.pdf
 
Senast redigerad av en moderator:

Mats & Anna

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
3808
Medlemskap
2024
Sv: Kroatien, 6 veckor sommaren 2009, 2 PDF:er

Tack för en underbar berättelse. Vi är på väg mot kroatien i sommar, jag, min man och två tonåringar och en 12 åring. Jag blev otroligt inspirerad av er berättelse. Lite nyfiken bara, hur mycket ska man räkna att en sådan resa kosta allt som allt? Tycker att det är svårt att uppskatta...

Anna
 
F

F.d. 3426

Guest
Sv: Kroatien, 6 veckor sommaren 2009, 2 PDF:er

En alldeles utmärkt idé att ha en separat pdf med kartorna. Det blir så mycket lättare att hålla reda på resans rutt.
 

GöstaB

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Varberg
HBK-Nr
4237
Medlemskap
2024
Sv: Kroatien, 6 veckor sommaren 2009, 2 PDF:er

Mycket bra reseberättelse. Vi har själva varit i Jugoslavien/Slovenien/Kroatien 14 gånger. Första gången 1984 och senast 2009.
Som längst söderut var vi i Dubrovnik och Sarajevo. De flesta gångerna har vi varit på Istrahalvön.
:ball-icon:

Mvh
Ann-Crestin och Gösta
 
Toppen