• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

kranbyte carthago I51 2016 QB

alizza

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Linköping
HBK-Nr
4618
Medlemskap
2025
undrar om någon har erfarenhet av byte av dusch-blandaren i lastutrymme på carthago i51 QB 2016 års modell, har skruvat bort div täcksivor men kommer inte åt själva kranens fast-sättning
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, jag vet inte alls hur det ser ut på din kran/bil men ibland ser det hopplöst ut att skruva bort en kran och det ofta för man behöver en krannyckel för att komma åt långt upp vid fästet ibland.
Kanske inte alls löser just ditt problem, men om det kan avhjälpa det så finns den lite överallt bl. a. Biltema.
Krannyckel3.JPG
Artnr. 86-0300

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.271
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Nu vet jag inte riktigt hur det ser ut, vilket jag egentligen borde veta eftersom jag ganska nyligen hade väggen nerplockad av en helt annan anledning. Jag har bara en undran om vad som har hänt eftersom du vill byta den. På vår gamla bil så läckte garagekranen, det löste jag genom att sätta en Ballofix på slangen, det har jag även gjort på vår "nya" just för att helt utesluta att få läckage.
 
Toppen