Köpte en äldre plåtis i somras, har inte använt värmesystemet, bara provkört det lite.
Bilen har nu stått avställd någon månad. Det är en Scandimobil.
(Firman har upphört)
Startbatteriet höll i morse bara 12, 2 volt i vila.
De två bo batterierna höll 13 volt och har ständigt underhåll av solceller.
Jag var ute efter att kolla upp Webastons funktion och inne-tempen i kyligt väder och
det var bara 5+ i morse runt kl 7.00 och skulle stiga sakta på f.m. så det var ju ok att
köra webaston några timmar och testa vad det blir av det hela.
Den saknar termostat men har en skum enkel temperaturgivare i boutrymmet.
Förut har den startat helt ok vid kortare tester, gett bra värme snabbt, men inte idag.
"Ångloket" hördes inte alls (bränslepumpen) och det slog ifrån helt efter några minuter.
Jag har då trott att den är kopplad till bo-batterierna, men tycks vara till startbatteriet.
Det är väl inte så lyckat?
Jag startade bilen och laddade ca 10 minuter på det viset.
Efter det så hoppade ångloket och webaston igång fint.
Visserligen startade ju bilen lätt, men hur blir det kalla vintermorgnar ute på "fältet".
Då tvingas man ju koppla ihop bobatterierna med startbatterierna, släpa på ett sånt eller
dra lång kraftig kabel över hela bilen då bobatterierna sitter längst bak.
För mig ett mysterium om detta fordon, fullt med teknik, har en sådan brist.
Vad är er erfarenhet av fast installerade laddares funktion?
Denna heter om jag minns rätt "Waeco" -ska kolla det.
Bilen har nu stått avställd någon månad. Det är en Scandimobil.
(Firman har upphört)
Startbatteriet höll i morse bara 12, 2 volt i vila.
De två bo batterierna höll 13 volt och har ständigt underhåll av solceller.
Jag var ute efter att kolla upp Webastons funktion och inne-tempen i kyligt väder och
det var bara 5+ i morse runt kl 7.00 och skulle stiga sakta på f.m. så det var ju ok att
köra webaston några timmar och testa vad det blir av det hela.
Den saknar termostat men har en skum enkel temperaturgivare i boutrymmet.
Förut har den startat helt ok vid kortare tester, gett bra värme snabbt, men inte idag.
"Ångloket" hördes inte alls (bränslepumpen) och det slog ifrån helt efter några minuter.
Jag har då trott att den är kopplad till bo-batterierna, men tycks vara till startbatteriet.
Det är väl inte så lyckat?
Jag startade bilen och laddade ca 10 minuter på det viset.
Efter det så hoppade ångloket och webaston igång fint.
Visserligen startade ju bilen lätt, men hur blir det kalla vintermorgnar ute på "fältet".
Då tvingas man ju koppla ihop bobatterierna med startbatterierna, släpa på ett sånt eller
dra lång kraftig kabel över hela bilen då bobatterierna sitter längst bak.
För mig ett mysterium om detta fordon, fullt med teknik, har en sådan brist.
Vad är er erfarenhet av fast installerade laddares funktion?
Denna heter om jag minns rätt "Waeco" -ska kolla det.