• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kostnad T&R Spanien 2012 - 2013

Essal

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Kostnad för min resa Stenungsund - Gibraltar T&R.

Resan varade i nästan 5 månader. Totalt blev det 820 mil.
Vi står oftast på Campingar det blev bara ett 10 tal nätter på ställplatser utan kostnad. Vi undviker att köra på betalvägar där det är möjligt. Vi stannade på flera olika campingar allt från ett par nätter till 1 månad. Spelade en del golf, hyrde bil osv men den kostnaden är inte medräknad.

Diesel kostnad 11800:-
Färja + bro + vägavgifter 2600:-
Camping (inkl el, WIFI, gasol osv) 13048:-

Total kostnad 27448:-
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Kostnad T&R Spanien 2012 - 2013

Oj det var duktigt. Men har du med mat kostnaderna. Alla restauranger och hej och hå.
 
F

Flow

Guest
Sv: Kostnad T&R Spanien 2012 - 2013

fyra månader,,31.000 spänn,,inkl,,hyrbil hela tiden,,ock 105kvm mot 7 eller?

ingen husbil, kanske inte helt relevant,,men ändå,,resa som resa,,inkl,,,full data,,
ingen mat,,vi bantar:p,,cerveza!!:D


Teddi: Detta blev ju galet, hur kan du jämföra kostnader för en lgh i Spanien med en husbilsresa till Spanien?! Det enda likvärdiga är väl land och tidsperiod. Och till på köpet jämför du boytan! -Dråpligt!

Bättre då att jämföra Spanienlgh med Thailandlgh, eller husbilsresa med båtresa, eller... ja du förstår nog vad jag menar.

Om du inte köper mitt argument så hävdar jag - för att anamma ditt perspektiv - att det för samma period och boyta (inkl full data!) - blir billligare att stanna hemma :spinny:
 
Toppen