• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kortbetalning till Swish, är det möjligt?

sandstroem

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12388
Medlemskap
2024
Läser ganska ofta i olika husbilstrådar hur våra utländska gäster våndas då det blir vanligare och vanligare att ställplatserna vill ha Swish betalt.
Jag har sökt efter en möjlighet att betala till ett swishnummer med kort, ungefär som man betalar i en webbutik med den skillnaden att varan man "köper" är en Swishbetalning med valfritt belopp till valfritt nr.
Här finns ju massor av kompetens så finns det någon som har en ide om hur detta kan göras eller kanske vet var problemet ligger? Det borde ju kunna bli lönsamt med ett procentuellt påslag.
Hälsningar
Peter
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Tekniken är klar i Forumet enligt STACT. Vi väntar på att banken ska vakna efter jullovet. Beslut tas i styrelsen den11/2 och i såfall drift från mars.
 
Senast ändrad:

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Det border ligga I sp-ägarens intresse, enklast är ju swish och kontantlåda, är väl vi svenskar mest som inte fixar med kontanter, alla andra har det ute i samhället
 

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
264
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
En del utländska besökare har blivit förvånade när jag erbjudit att swicha in pengar till ideella föreningar som på eget initiativ skapat tc,eld/grillplatser med ved, el , klippt gräs, mm mm, mot att jag ber dem ge mig summan i euro istället. En del ser det tyvärr som allemansrätten.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
977
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Läser ganska ofta i olika husbilstrådar hur våra utländska gäster våndas då det blir vanligare och vanligare att ställplatserna vill ha Swish betalt.
Jag har sökt efter en möjlighet att betala till ett swishnummer med kort, ungefär som man betalar i en webbutik med den skillnaden att varan man "köper" är en Swishbetalning med valfritt belopp till valfritt nr.
Här finns ju massor av kompetens så finns det någon som har en ide om hur detta kan göras eller kanske vet var problemet ligger? Det borde ju kunna bli lönsamt med ett procentuellt påslag.
Hälsningar
Peter
Har hjälpt en del villrådiga utländska hb att betala via/med min Swish...
 
Toppen