• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LiFePO4 Koppla upp Daly bms till datorn..

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.511
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har ju installerat nya lifepo4 cells, men inte nya bms och där är en sak jag inte kan ändra i Bms'en, så nu tänkte jag om jag kopplar upp dem mot datorn då kan jag säkert radera cykel som står på 160 till noll...
Men programmet daly bmsV1.1.1.5 säger nu.... Comm status disconected
Jag använder Daly orginal Uart cable men tyvärr fungerar det ändå inte.... Här är det slut på mina kunskap...

Någon här som kanske vet hur jag skall göra nu.?

IMG_20240802_155249.jpg
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.511
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det verkar som din dator har S-läge aktiverat och det kanske du måsta avaktivera.
Om du tittar på bilden i mitten... Gå ur S-läge.... Så ser du en liten text som säger att datorn inte är i S-läge..

Jag fick koppla in mobilen och tog filen därifrån... Sen unzipade jag alla filar men då kom den blåa rutan upp och sa att filen går inte att installera...
Min lapptopp har legat orörd i över 1 år.... Kanske den saknar några uppdateringar... Även om inga kommer upp när jag försöker uppdatera den...
Prova den medskickade zipfilen. Den ska inte installeras utan bara unzippa och tryck på uppdatera drivrutin under USB Serial och sedan väljer du katalogen där du unzippat filen.

Visa bilaga 235267
Den markerad fil finns inte när jag öppnar filen, men det är ju bara en info fil....
Jag har provat med två filer... Dvrsetup64 då datorn är på 64
Sen provade jag... Setups.. Vilket bör fungera då det står att det är... Program... Men då får jag upp detta...
Klickar på install.... Med då kommer den röda rutan...

IMG_20240803_134409.jpg
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.982
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Det är den filen jag installerat på min dator som har Win10 enligt instruktionen jag länkade i inlägg #7. Din dator verkar vara väldigt speciell eller så har du något antivirusprogram som ställer till det för dig.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.511
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det är den filen jag installerat på min dator som har Win10 enligt instruktionen jag länkade i inlägg #7. Din dator verkar vara väldigt speciell eller så har du något antivirusprogram som ställer till det för dig.
Jag har stängt av antivirus och brandvägg tidigt...
Men jag tror att datorn måste uppdateras så just nu "jobbar" jag och datorn för fullt med det... Så jag återkommer senare....

Och jag tackar så mycket för den tiden du och andra gett mig för att försöka lösa ett problem.. :bock:
 
Toppen