F
F.d. 55939
Guest
Sv: Koppla hunden
Vi har campat i många år och aldrig haft detta problem som du beskriver.
Menar du på allvar att du varit med om att du har haft hund som försökt gå in i din bil och ägarna sitter utan att bry sig flera tomter bort? Har detta hänt så måste det vara en tillfällighet och kan väl inte hänt mer än en gång?
Vi har hundar och vi kopplar dem när vi inte känner att vi har koll på dem. Om jag rör mig med mina hundar på en camping är de alltid kopplade. Om vi träffar på människor så anser jag att det är deras ansvar att upplysa mig att "jag är allergisk" eller om de är hundrädda.
tordan, du glömmer att det finns folk som är allergiska, jag är en av dem. Jag har det riktigt besvärligt med allergi, eksem och astma. Träffar jag på en hund eller katt så blir jag riktigt dålig. Jag gillar hundar och har inga problem med att de skäller ibland. Men jag önskar att folk kunde hålla sina hundar kopplade så att man slipper närkontakt med dem. Jag har inga problem att vara på en ställplats/camping där det finns djur så länge jag slipper ha dem inpå mig. Det händer ibland att hundar försöker hoppa in i vår husbil, de står vid dörren och tigger mat. De blir vi som tvingas hålla uppsikt över hunden medan husse och matte har semester några tomter bort.
Vi har campat i många år och aldrig haft detta problem som du beskriver.
Menar du på allvar att du varit med om att du har haft hund som försökt gå in i din bil och ägarna sitter utan att bry sig flera tomter bort? Har detta hänt så måste det vara en tillfällighet och kan väl inte hänt mer än en gång?
Vi har hundar och vi kopplar dem när vi inte känner att vi har koll på dem. Om jag rör mig med mina hundar på en camping är de alltid kopplade. Om vi träffar på människor så anser jag att det är deras ansvar att upplysa mig att "jag är allergisk" eller om de är hundrädda.