• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Kontrollpanel trasig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ceces

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
40606
Medlemskap
2024
Hej. Har en laika 5001 sl från 2011. Kontrollpanelen dog då jag försökte koppla in en inverter på 2000watt. En säkring nära batteriet på 40 amp. hade brunnit. Dock så fungerar ej panelen längre ...förslag på hur man löser detta. Vad kan ha hänt?

Bilagor​

• IMG_47761.jpg
    IMG_47761.jpg
    633,9 KB · Visningar: 3

Petcam

HBK Medlem
Kommun
Åmål
HBK-Nr
30638
Medlemskap
2026
Hej
Lite sent så du kanske har löst det har något liknade fel dock inte helt svart, mina ikoner försvann på manöverpanelen.
Du kan kanske hitta felet om du ser baksidan kanske någon duktig tv/radio rep.
Jag värmde med en varmluftspistol på kretskortet och ikonerna kom tillbaks inte helt svarta men dom syns bra nu är nog inte så på din men öppna och titta. Kan finnas en säkring (kan se ut hur som) eller dyl..
Mvh P

Ceces

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
40606
Medlemskap
2024
Hej
Lite sent så du kanske har löst det har något liknade fel dock inte helt svart, mina ikoner försvann på manöverpanelen.
Du kan kanske hitta felet om du ser baksidan kanske någon duktig tv/radio rep.
Jag värmde med en varmluftspistol på kretskortet och ikonerna kom tillbaks inte helt svarta men dom syns bra nu är nog inte så på din men öppna och titta. Kan finnas en säkring (kan se ut hur som) eller dyl..
Mvh P
Hej ,tack för svar. Har inte löst det. Funderade också på att skruva isär och se om det finns nån säkring.

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025
Förr i tiden var det inte praxis att ta betalt för felsökningen, den var ofta inkluderad i arbetskostnaden när man åtgärdade felet men numera är påhittigheten för att fakturera stor för att inte säga gränslös...

ArneF

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14141
Medlemskap
2025
Kontrollpanelen på vår husbil, av annat märke än din, "dog" för något år sedan. Det visade sig att den alltför svaga säkringen till bodelsbatteriets laddning hade löst ut, och då också släkte kontrollpanelen. Den aktuella säkringen sitter alldeles intill startbatteriet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen