Nja Euro behöver du fortfarande på många ställen.Nu spelar det ju ingen roll längre. Man kan ju ta ut pengar överallt om man nu ens skulle behöva ta ut några kontanter
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Nja Euro behöver du fortfarande på många ställen.Nu spelar det ju ingen roll längre. Man kan ju ta ut pengar överallt om man nu ens skulle behöva ta ut några kontanter
Vi försöker undvika Alla restauranger, butiker o d om de ej tar VISA/MCVem vet hur man undgår att bli rånad när man vill ta ut Euro i ex.vis Portugal?
Bankomat tar 12,5-14% påslag på aktuell valutakurs, ok med 2-5% men...(Samt bankkostnad därhemma som oftast)
Beror väl lite på vilka banker du använder då jag kan göra en SEPA betalning till mitt konto i Portugal så kostar det inget och det är dagskurser idag 10,002 vilket är betydligt bättre än typ AMT kurserna Sedan betalar jag inget för euro uttag på mitt portugisiska kort här i Portugal däremot 3-6 Euro i månadsavgift beroende på saldot jag har på kontot.Vad kostar det att skicka från mitt konto i Sv och ta ut, via ett konto, cash Euro i Portugal ?
Finns det verkligen inte andra automater det fungerar på?Nu har det spårat ut, Jag var EJ intresserad av alla komm om uttag i Sverige
Svara mkt gärna på första frågan i tråden:
Hur ta ut Euro i Portugal, utan bli rånad
När man ej har val om valutan (Euro/SEK)
Har provat alla typer av aut, samt då jag pratar portugisiska försökt ta ut med kort över disk (går i många andra länder)
Vad kostar det att skicka från mitt konto i Sv och ta ut, via ett konto, cash Euro i Portugal ?
Jag fick betala en avgift på 58 kr vid ett uttag på 100 E vid en svensk bankomat. Så visst är det avgifter vid Svenska bankomater.I Sverige ägs och drivs alla bankomater av Bankomat AB som i sin tur ägs av våra stora banker gemensamt så det kostar inget extra. Ett riktigt vettigt upplägg.
Mitt kort har inga valutapåslag eller växlingsavgifter utan det var automatens avgifter som kostade 58 kr i Sverige.Det var förmodligen din banks avgift för att du tog ut annan valuta än SEK.
Det jag menade med ingen avgift var för normalt uttag i SEK oavsett vilken av bankerna man har sitt konto i.
Har pratat med bankomat.se och svaret jag får är lite halvkaxigt att naturligtvis har vi en växlingsavgift vid uttag av annan valuta, det har alla.....