• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kontantinsats vid köp av husbil

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Kontantinsats vid köp av husbil

Om jag var husbilsförsäljare och kunden beställer speciella anpassningar och tillbehör, självklart skulle jag kräva att kunden betalade t.ex. 20% vid undertecknandet av kontraktet.

Om det är en standardbil utan konstigheter, ja då kan säkert säljaren chansa på att affären blir som tänkt.

Vet en seriös och en av de större husbilsföretagen i Sverige som idag står med en husbil för 1,500.000 SEK, men som är nedsatt till 1.100.000 SEK. Nedsatt eftersom den är fylld av specialgrejor som den vanlige husbilskunden inte uppskattar, tvärtom. Den var beställd av en kund som inte fullföljde köpet.

Självklart kan man inte betala i förskott till någon okänd "skutt" med kontoret på fickan, men här förstår jag att vi pratar om Hymercenter i Örebro. Övertygad om att de även kan erbjuda bankgarantier om man vill ha det.

Själv skulle jag sova gott om natten om jag betalat dem, skulle i stället för att oroa mig drömma om min nya bil!

Toppen