Sv: Konsten att hantera en bil ! Se o njut!!!!
Hej.
Jag har varit motorintresserad sen barnsben och en del i det intresset ligger väl ljudet.
Lite nostalgi !
Jag kommer ihåg att min salig Far Rune en gång köpte en Amazon Sport, en Röd med Overdrivelåda samt såklart 2st 1 3/4 Su förgasare....snacka om en stolt pys! Tyvärr så delades inte kärleken till denna bil av ägaren (alltså min Far)...Ett jäkla bröll om förgasarna, sa han
. Så "min" Amazon försåldes mot en enkelförgasar Amazon som inte alls lät lika bra i mina pojköron....
Fast min Pappa Rune var ju lokförare så han förstod ju sig inte på det här med förgasarmusik............
Nåväl senare kom ju tonåren med Moped och allt som har att göra med ungdomlig påhittighet för att få mer "klipp" i grejerna.
Ett gäng moppar avverkades i mer eller mindre trimmat utförande, för de som åkte otrimmat ansågs som töntar eller nåt ännu värre
.
Och en Zundapp med Duktigt portad "cylle" (som man fick hjälp med att fixa till, av en duktig och snäll Ungdomsledare på MHF trailsektion) samt en Hobbex förgasare och en hemmabygg expansionskammare gav toner i våran lilla stad.
Sedan kom körkort och tvåtaktsoset levde kvar i alla fall för min del i en SAAB SPORT som inköptes i fint orginalskick för 2500kr.
Den trimmades också och en ytterst medioker rallykarriär tog fart
, för lite splittrad var man ju.........
Det fanns ju annat som lät fint också........dansmusik med allt som det innebär.
TJEJER kom starkt in i mitt liv och höll på att ta död på mitt motor intresse
Det senare intresset blev ett fortsatt hot mot mitt billjudsug och sen kom ju det vanliga eftermälet på detta med dansbandsmusik.
Mina trimmade bilar byttes ut mot en insattslägenhet, förnuftig bil samt en seg karriär i statlig tjänst.
Förfallet hade bara börjat... vad kan gå mer fel? Joo, hus på landet, husvagn, ett spirande sug efter......VED.
Ja. nu undrar ni säkert ? Barn då? Jorå, de kom i snabb takt och när vi hade fyra stycken så familjen nästan fulltalig!
Efter alla år i förfall så har jag nu tillfrisknat och skärp till mig och börjat med mitt ursprungsintresse............
Bilar som luktar gott, låter fint samt har en fin "körkänsla"! Sen har jag fått många nya vänner med samma symtom och mentala skador inom denna hobby. En av dem är Bosse. B som också är inne och kluddar här i trådarna ibland.
Jo, åka husbil är ju rätt skoj det också
!
Ha det gött !