Sv: Konkurs
Om vad som verkligen ligger bakom konkursen kommer ju alltid att vara föremål för tolkning och bedömning då det ju knappast finns en objektiv sannining. Om man var allmänt dålig på att sköta finanserna, satsade fel eller hade fel attityd mot sina kunder är ju något som vi tydligen har olika åsikter om. För min del och tydligen också för din beklagar vi ju båda att många oskyldiga troligen blir drabbade.
Själv vidhåller jag min åsikt att marknadskrafterna har fungerat helt som de skall och att vi är av med ett företag som jag och några med mig inte tyckte var trevliga och inte ville göra affärer med. Du får ju givetvis tycka vad du vill men jag tycker förövrigt att kvällstidningar kan vara trevliga
Jag förfasas allt oftare över hur vuxna svenskar ögonblickligen drar egna slutsatser om vad som är anledningen till både det ena och det andra. Att man kan ha en egen åsikt och tankar om det behöver ju inte alltid basuneras ut som "sanningen". Du kanske har rätt... men du kan lika gärna ha fel...
Att läsa dina utläggningar om bastioner och andra tvivelaktiga kommentarer känns väldigt tröttsamt. Jag vet ingenting om dina erfarenheter om svenska husbilshandlare. Men det jag vet är att du i hög grad raljerar över någonting som många här på forumet känner/känt stort förtroende för. Att det nu tyvärr är många privatpersoner och företag som kanske riskerar mycket pengar och kan råka illa ut tycker jag (och även du) är oerhört tråkigt. Och jag hoppas att det löser sig på bästa möjliga vis för samtliga parter.
Att sitta med ett "eget facit" i hand är ju lätt. Och att komma med syrliga synpunkter om att man gjort fel... etc. etc. liknar jag mest med de sk. kvällstidningarnas journalistik.
Om vad som verkligen ligger bakom konkursen kommer ju alltid att vara föremål för tolkning och bedömning då det ju knappast finns en objektiv sannining. Om man var allmänt dålig på att sköta finanserna, satsade fel eller hade fel attityd mot sina kunder är ju något som vi tydligen har olika åsikter om. För min del och tydligen också för din beklagar vi ju båda att många oskyldiga troligen blir drabbade.
Själv vidhåller jag min åsikt att marknadskrafterna har fungerat helt som de skall och att vi är av med ett företag som jag och några med mig inte tyckte var trevliga och inte ville göra affärer med. Du får ju givetvis tycka vad du vill men jag tycker förövrigt att kvällstidningar kan vara trevliga