• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kondens på morgonen

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kondens på morgonen

Vidhem - har din bil isolerglass som frontrute? Det er denne ruten det snakkes om i denne tråden. Forøvrig så har flere Tyske helintegrerte en isolert rullevegg som en kan benytte innenfor frontruten og isolerglass i siderutene foran, men de koster like mye som en mindre Nordic :wink:

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

Ni som har vinterväggar i era bilar, hur blir det på morgonen när man öppnar den om det är förutsättningar för kondens att bildas?
Jämför när jag öppnar till mitt dåligt isolerade uterum om det är kallt ute och varm inne i huset då slår kondensen på omedelbart borde bli samma i en husbil eller har ni löst det på annat sätt?
Aake du som har lång erfarenhet och ofta informativa svar hur löser man detta eller är det inga problem? Vidhem du behöver inte svara om dina svar är som de brukar!

Hade Lars

F

F.d. 55256

Guest

Vi har en sån där veckad gardin med värmereflekterande utsida. Har försökt höst och vår (använder inte bilen vintertid) när kondensen kommit på natten
att INTE dra för gardinen. Det har blivit betydligt mindre kondens då eftersom rutan fått bättre luftcirkulation. Nackdelen är att det går att se in under sängen, men eventuella fönstertittare får glo om de har lust.
Ove.G

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Ni som har vinterväggar i era bilar, hur blir det på morgonen när man öppnar den om det är förutsättningar för kondens att bildas?
Jämför när jag öppnar till mitt dåligt isolerade uterum om det är kallt ute och varm inne i huset då slår kondensen på omedelbart borde bli samma i en husbil eller har ni löst det på annat sätt?
Aake du som har lång erfarenhet och ofta informativa svar hur löser man detta eller är det inga problem? Vidhem du behöver inte svara om dina svar är som de brukar!

Hade Lars

Om det är minusgrader ute så brukar jag köra min Eberspächer motor- och kupévärmare en stund men när det är varmare än så brukar det inte behövas. När det är riktigt sträng vinterkyla kan denna värmare behöva gå upp mot 45 - 60 min för att få motorn upp till arbetstemperatur och förarhusets rutor is- och snöfria.

aake

Toppen