• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kod 291, vart är vi på väg?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Kod 291, vart är vi på väg?

Måste göra en reflektion.
Har varit gift med en invandrare i många år och har vänner bland invandrare.
Alla tror att det är svenskar som bränner ned flyktingboenden.
Det tror inte jag vem är det som skjuter invandrare jo invandrare.Det finns i "flyktingarnas" hemländer en konflikt mellan kristna och muslimer där kristna mödats, när nu muslimer som mördat dem kommit hit vad gör de då fortsätter mörda kristna?
Känner mej väldigt osäker med alla arabläkare är de trogna muslimer är ju en svensk "kristen" inte värd något, kvinnor ska ju förnedras. Att tro att
en uppväxt med dessa värderingar ska försvinna när man passerar gränsen är enbart dumt och strider mot alla erfarenheter.
Har man som ofta hela släkten som styr så känner jag ingen tillit till muslimska läkare.
Ska man ha tandvård så finns det mej veterligen inga alternativ oavsett folktandvård eller privat på orten.
Som ateist räknas jag tydligen automatiskt som kristen som man kan bedra och få ryggdunkningar av kompisar om man lyckas.
Vägrar alla ekonomiska transaktioner med såna.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag råkade ut för en kvinnlig muslimsk läkare för ett tag sedan och fick en mycket "okristen" behandling. Det kan ha varit okunskap, förståss.

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag råkade ut för en kvinnlig muslimsk läkare för ett tag sedan och fick en mycket "okristen" behandling. Det kan ha varit okunskap, förståss.

Jappe

Blev du hjälpt?
Vad hade svensk sjukvård varit om utlandsfödda läkare och vårdpersonal inte funnits?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag fick hjälp med att rätta till hennes misstag men det tog tid och var jobbigt.

Jappe

Nisse van Hymer

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
7086
Medlemskap
2025

Det är nog många trådar som skulle behöva stängas om man skall läsa mellan raderna men det är ju upp till var och en om man vill läsa eller låta bli.
Olle.

Här handlar det väl knappast om att läsa mellan raderna. Jag tycker att främlingsfientligheten/rasismen är ganska klart uttalad i en del inlägg. För egen del ska jag i fortsättningen inte ta del av det "gemytliga" innehållet Under markisen. Räcker inte det för att hålla rasismens fula tryne ifrån mig på den här sighten lämnar jag klubben.
Britt Inger

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025

Här handlar det väl knappast om att läsa mellan raderna. Jag tycker att främlingsfientligheten/rasismen är ganska klart uttalad i en del inlägg. För egen del ska jag i fortsättningen inte ta del av det "gemytliga" innehållet Under markisen. Räcker inte det för att hålla rasismens fula tryne ifrån mig på den här sighten lämnar jag klubben.
Britt Inger

Jag har tidigare i en annan tråd nämnt om hur tråkigt det är med dessa påhopp men då blev mitt inlägg borttaget och jag fick ett "elakt" mail att det inte var tillåtet eftersom det ansågs politiskt. Det gäller att väga sina ord på guldvåg, åtminstone vissa "ord".
För övrigt så är det ju så att vår välfärd är till stor uppbyggd på invandring, men när andra behöver hjälp skall bara vända ryggen åt dem

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025

Den vita kristna högern i USA skjuter skallen av dig om du beträder deras gräsmatta .Samma folk brände och lyncha svarta i Guds namn .Akta er för kristna läkare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen