• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Knirr och knarr i Hymer

Hanbel

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Askersund
HBK-Nr
2405
Medlemskap
2024
Har en Hymer Tramp 655 gt -05 som vi är mycket nöjda med. Allt är rejält och välplanerat...men det är ett ständigt knirrande och knarrande från hyllorna ovanför förarplatsen under körning. Hur får man tyst på eländet? Är det unikt för Hymer?
Alla lösningförslag välkomna.

Hans
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Knirr o knarr i Hymer

Om du kan lokalisera var det kommer ifrån så ha på lite siliconspray. Fungerar mycket bra.
Alternativet är att lossa det som knarrar och lägga ett mellanlägg. Besvärligt jämfort med lite spray. Har man hittat stället och det återkommer så på med siliconspray igen bara.
 
S

Stavve

Guest
Sv: Knirr och knarr i Hymer

Är det ytor som glider mot varandra? Man kunde kanske prova med lite teflonspray. Vet hur irriterande det kan vara.......
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Knirr och knarr i Hymer

Är det när luckorna är stängda och mot själva stommen så kan man sätta transparenta små gummikuddar (ca 2mm tjocka) som skydd emellan .

Jag funderar dock på att montera en gasdämpare alternativt något annat lämpligt som hjälp när man öppnar luckan för jag tycker att man får ta i onödigt mycket och det verkar som det bryter i materialet .
 
Senast ändrad:

Hanbel

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Askersund
HBK-Nr
2405
Medlemskap
2024
Sv: Knirr o knarr i Hymer

Siliconspray låter bra. Har funderat i dom banorna... Skall inhandla imorgon. Rapport kommer!

Hans
 
Toppen