• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Knaus Van TI Plus 2021 MAN - Fler som har fått löften som inte infrias?

Sövestad

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Ystad
HBK-Nr
29253
Medlemskap
2024
Vi har fått vår KNAUS VAN TI Plus MAN som ersättning för the KNAUS Vansation FIAT som inte kunde levereras, och jag har förstått att fler än vi har också fått sin leverans. Sedan den dagen vi beställde och accepterade bytet, har vi blivit lovade att den kommer med REMIS front gardin via återförsäljaren som får informationen av Bergholms, det har varit allt från att man har fått tag på 40 enheter till olika leveransdatum som inte uppfylls. Är det bara jag som är drabbad, eller finns det fler här som har fått samma information?

Sen upptäckte vi, efter vi fick batterier utbytta till Litium innan. leverans, att kjontrollpanelen DOMETIC KTGsmartCI 2.0 inte klarar av att läsa informationen från Litiumbatterier, således måste man ha en app separat för att kunna kontrollera laddning m m och inte via den integrerade panelen, den klarar tydligen bara AGM och Gel!?!? Eller är det åf verkstad som inte vet hur man gör?
 

roker

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
Hej vi beställde vår van ti plus. i februari, men inte fått den ännu, vi frågade om remis, fick till svar att den inte kunde levereras med det, har dock sett en bild på remis till MAN, så det är nog bara Bergholm som vet rätta svaret på frågan.
mvh. Rolf .
 

Sövestad

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Ystad
HBK-Nr
29253
Medlemskap
2024
Hej Rolf. Vi blev lovade redan 14 feb av Bergholm att dom har fått tag på 40 set REMIS, så dom hade beställt hem dom så dom kunde leverera med dessa till bilarna, sen började svävandet och nya löften hela tiden. Senaste var att vi får dom i mitten på juli, och idag säger man September, så har man hållt på hela tiden, och tygstycket som är KNAUS lösning är komplicerad, dum, och det känns som man inte tänkte på det. Nu ser jag att man utökar modellprogrammet och hoppas att sälja fler bila med MAN chassi, men med en tyggarding som måste tas bort varje gång. Nej fy …, det känns som bilbranschen betedde sig för flera år sedan. Men det går väl för bra helt enkelt. Du får en väldigt bra bil, vi har hunnit köra vår 300 mil och är jättenöjda och klarar oss på litern trots 4hjulsdriften.
 

roker

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
Roligt att höra att ni är nöjda med bilen i sig, förhoppningsvis tas det fram REMIS, eftersom det verkar tillverkas många MAN, Fiat hinner inte möta efterfrågan på chassier.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Remis verdunkelung findes til MAN


Så det er vel Jers husbilsimportør, der ikke er ihærdig nok for at få det bestilte antal hjem?
 

Sövestad

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Ystad
HBK-Nr
29253
Medlemskap
2024
Bästa Kaehne4363. ett STORT STORT tack för detta. Det verkar inte bättre än att Bergholms inte lägger så mycket kraft på detta. Jag vill inte hänga ut återförsäljaren, men dom borde kunnat gjort lite mer än att bara luta sig mot Bergholms. Jag uppdaterar når jag får svar.

Hade du en bra input på Dometic kontrollpanelsprobemet med lithium också?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Hade du en bra input på Dometic kontrollpanelsprobemet med lithium också?

Jeg havde en fjernkontrol af ældre type til min inverter, således at jeg ikke skulle indunder passagerstolen hver gang jeg skulle tænde for inverteren. Fjernbetjeningen sluttede at virke, så jeg skulle have en ny, men den var udgået desværre hos forhandlerne. Jeg spurgte derfor Dometic, Danmark om den nye model kunne passe til min inverter. Det ville/kunne de ikke give svar på, og jeg kunne heller ikke finde en forhandler der kunne svare. Jeg ville jo ikke bruge DKK 1.000,00 på at købe en fjernbetjening som jeg ikke viste om den duede.

Nå, men til sidst lykkedes det mig at finde et sted på nettet, hvor de stadig havde 2 stk. af den gamle model, så jeg købte en der, og skiftede den selv. Jeg håber så den holder, ellers bliver det dyrt når den går i stykker, for så skal jeg jo have en ny inverter, som jeg kan få en fjernbetjening til.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.088
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Vi har fått vår KNAUS VAN TI Plus MAN som ersättning för the KNAUS Vansation FIAT som inte kunde levereras, och jag har förstått att fler än vi har också fått sin leverans. Sedan den dagen vi beställde och accepterade bytet, har vi blivit lovade att den kommer med REMIS front gardin via återförsäljaren som får informationen av Bergholms, det har varit allt från att man har fått tag på 40 enheter till olika leveransdatum som inte uppfylls. Är det bara jag som är drabbad, eller finns det fler här som har fått samma information?

Sen upptäckte vi, efter vi fick batterier utbytta till Litium innan. leverans, att kjontrollpanelen DOMETIC KTGsmartCI 2.0 inte klarar av att läsa informationen från Litiumbatterier, således måste man ha en app separat för att kunna kontrollera laddning m m och inte via den integrerade panelen, den klarar tydligen bara AGM och Gel!?!? Eller är det åf verkstad som inte vet hur man gör?
Är du säker på att det är batteriet som orsakar detta problem,kan det vara så att verkstaden har kopplat batteriet fel,dvs. gått förbi shunten eller kopplat bort den?
Det ska inte vara någon skillnad på batterityperna,kontrollpanelen läser av spänning samt ström genom shunten.
Jag har själv haft min bil på verkstadsjobb på en större välkänd verkstad,är inte imponerad!
 
Toppen