• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Knarrande taksäng

Lea22

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Varberg
HBK-Nr
37345
Medlemskap
2023
Hej!
Jag undrar om någon mer än jag blir irriterad av oljudet från knarrande taksäng unde färd? Finns det någon lösning? Har funderingar på om vi ska ta bort den helt och hållet. Har en Mclouis73 2017 årsmodell.
 

Gusta

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Avesta
HBK-Nr
16169
Medlemskap
2024
Jag har haft samma problem, men nu är den trög, man får knappt ner den, ännu värre upp, orkar knappt lyfta upp den ensam.
Kan det vara dämparna som inte fungerar.
Mvh Gusta
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Vet inte hur din taksäng låses i uppfällt läge. Men på våran är det en hake på varje sida som inte hakar fast ordentligt. Brukar med handen skjuta haken på plats och då brukar knarrandet/knirrandet upphöra.
 

Lea22

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Varberg
HBK-Nr
37345
Medlemskap
2023
Vet inte hur din taksäng låses i uppfällt läge. Men på våran är det en hake på varje sida som inte hakar fast ordentligt. Brukar med handen skjuta haken på plats och då brukar knarrandet/knirrandet upphöra.
Hej. Vår sitter i mitten av bilen och sköts helt automatiskt med tryckknapp. Ibland hjälper det en stund om man sänker ner sängen men efter en stund börjar oljudet ige
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
232
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Vi hade oljud i vår elektriska taksäng (Adria Matrix). Dom försvann när vi lagt in en bäddmadrass och hissade upp max, men får hjälpa till lite med handen så den inte stannar för tidigt.
 
Toppen