• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Knappar

Eken55

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
32754
Medlemskap
2024
Hej igen
Jag undrar vad denna knapp har för funktion Hb är en Fiat Ducato 2012 jag saknar instruktionsbok denna bil
Thomas Ek
 

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Den aktiverar Traction plus vilket är en form av antislirfunktion. Finns en del på Youtube om detta.

Mvh Janne
 

Thomas Werner

HBK Medlem
Inlägg
232
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30264
Medlemskap
2024
Läste lite i manualen igår och såg denna. Det är en elektronisk diff-spärr, funkar i farter upp till 50. Avsedd för att förhindra att ett hjul drar och det andra spinner när man kör på dåligt underlag.
 

Eken55

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
32754
Medlemskap
2024
Jo jag har gjort det nu men jag undrar om det finns något radioläge för att slippa att ha tändningen på för att lyssna på radion. Har inte hittat något sådant i handboken
Mvh
Eken55
 

Talbot

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
23501
Medlemskap
2024
Jo jag har gjort det nu men jag undrar om det finns något radioläge för att slippa att ha tändningen på för att lyssna på radion. Har inte hittat något sådant i handboken
Mvh
Eken55
På vissa Fiat Ducato sitter en (vit) knapp till vänster om växelspaken. Kan ha två, eller tre lägen, i olika utföranden. Med den knappen kan man välja att radion är på utan att tändningen är påslagen.
 
Toppen