• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Klass 1 p-plats

Adriamatrix

HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
25294
Medlemskap
2024
Som jag skrev innan så tror jag att Varberg är en av de ställplats tätaste kommunerna i Sverige. När det gäller parkering finns skyltade platser avsedda för Pb klass 2 bilar bl.a vid fästningen, Apelviken, Getterön, Djupa dräkt m.fl
Den enda ställ platsen som ligger med rimligt avstånd till centrum är gäst hamnen men den kostar 420 kr dygnet inte direkt attraktivt pris för en ställ plats övriga ställ platser ligger ju väldigt långt ut från centrum vill man besöka Varberg rekommenderar jag ställ platsen i Bua eller Grimeton fast det utesluter ju möjligheten till besök kvällstid med något starkare än lättöl. Vill man besöka under dagtid är parkeringen vid fästningen utmärkt annars är det ont om parkeringar som rymmer en husbil i centrala Varberg.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Den enda ställ platsen som ligger med rimligt avstånd till centrum är gäst hamnen men den kostar 420 kr dygnet inte direkt attraktivt pris för en ställ plats övriga ställ platser ligger ju väldigt långt ut från centrum vill man besöka Varberg rekommenderar jag ställ platsen i Bua eller Grimeton fast det utesluter ju möjligheten till besök kvällstid med något starkare än lättöl. Vill man besöka under dagtid är parkeringen vid fästningen utmärkt annars är det ont om parkeringar som rymmer en husbil i centrala Varberg.
Definiera gärna rimligt :)
 

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Inlägg
296
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
Den enda ställ platsen som ligger med rimligt avstånd till centrum är gäst hamnen men den kostar 420 kr dygnet inte direkt attraktivt pris för en ställ plats övriga ställ platser ligger ju väldigt långt ut från centrum vill man besöka Varberg rekommenderar jag ställ platsen i Bua eller Grimeton fast det utesluter ju möjligheten till besök kvällstid med något starkare än lättöl. Vill man besöka under dagtid är parkeringen vid fästningen utmärkt annars är det ont om parkeringar som rymmer en husbil i centrala Varberg.
Mao det är bara att skita i att stanna i Varberg. Åk vidare mot trevligare platser
 

Adriamatrix

HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
25294
Medlemskap
2024
Helt ok då har du Getterön o naturrum inom det avståndet. Från Getterön går också båttaxi o då kommer man rät in i stan. Själv bor jag 8 km från centrum o det blir flera turer varje vecka iofs med El cykel.
Vilka tider går båt taxin om du vill åka kvälls tid? Ut på Getterön är det betydligt längre natur rum är väl inte direkt nära 3 km till societets parken beror ju på vart man ska vägen är ganska ödslig dessutom.
 
Toppen