• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Klart.se och yr.no.

F

F.d. 29954

Guest
Sv: Klart.se och yr.no.

Efter det att "kärringen" slängde ut mig så bor jag i resebilen och har därför i detta "skarpa läge" blivit beroende av vettiga väderprognoser. Jag konstaterar att klart.se framstår som egendomligt opålitliga medan yr.no presterar bra prognoser.

Är jag ensam om denna min uppfattning?

Jappe

PS. Har någon en lägenhet av något slag (uthus eller whatever) där jag kan få in ett skrivbord, en säng och div. prylar (braatthagrunkor en masse) m.m. i eller runt Stenungsund, så är jag intresserad!
Millan, min katt (fri utekatt) sedan 14 år vill säkert följa med.

Jag blir lite "rörd" av det första stycket av tråden.
Man skall läsa kärringen som Kär Ring. Då blir det bättre. Vikinga brudar är skoningslösa om de slänger ut sin gubbe i vinterkylan. Åtalbart?

Jag förespråkar försoning, det är alltid bättre att fortsätta med den gamla modellen än byta till en ny osedd modell som har sin ryggsäck. Lite som med en bekant husbil. Det finns mycket möda bakom alla "halvfilade argument" som ännu inte levererats, bara en sådan sak.

Jag föreslår en "runda bords samtal" efter att den värsta krutröken har lagt sig. Rund bord är bra så man kommer snabbare åt varandra utan att slå sig mot hörnen. Men om konflikten har sin vagga i ditt påstående att "Vin är nyttigare än motion" som du skrev för ett tag sedan, så bör du fundera om det även gäller kvantiteter. Men om osämjan bara handlar om principer, så är det lätt avhjälpt, lite blommor och smekning i medhårs smälter permafrosten hos de flesta kvinnor, så kommer du in i värmen igen...

D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Klart.se och yr.no.

Använder i Sverige DMI och YR. Bor 45 min från Köpenhamn så vädret här i Skåne brukar DMI vara bättre än YR. Kollar jag i övriga Sverige är det YR som gäller, de gissar väldigt bra.

Utomlands är det MeteoEarth som gäller

Toppen