• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kista mässa 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Kista mässa 2013

Hej 19 å 20
Vad har Nordic med HBK:s monter att göra.
Det var ju självklart dåligt av mig att inte gå dit och be om en kopp kaffe.
Men jag hade frun med, då kan jag inte stå där och drick själv.
Vist på den riktiga mässan i sept,då hade jag vipp kort.
Men kom igen NU vad var det som var bra med denna "lilla" mässa förutom dett det var glest med besökare.Till och med att "våran" månter verdinna hade tid att gå runt och kolla. Vill bara påpeka att det var tomt med folk.
/Vidhem

Så lite folk är det första dagen, enligt vad jag hörde var det mer än vanligt för att vara torsdagen. Är man på mässa för att få trängsel så lär det vara lördag eller söndag man ska gå då folk är lediga. Vi som i lugn och ro ville kika runt i största allmänhet och inte gillar att köa för att komma in i olika bilar, för oss var torsdagen alldeles perfekt. Sen kan inte Kista jämföras med Elmia, men tror man det och åker dit, ja då blir man besviken!!! Men om man är van vip kort på Elmia så är väl detta att jämföra med ett snabbköp jämfört med en större stormarknad. Vi visste från början att det var en mindre mässa och tyckte därför vi fick bra valuta för våra fribiljetter. Absolut inget att klaga på tycker vi, sen får Vidhem tycka vad han vill, vi blir inte mindre nöjda för det.

Är man ute efter tillbehör så rekomenderar jag inte Kista, det är tunt på den fronten. Men tycker man om att gå och kika på nya husbilar och husvagnar i betydligt större omfattning än vad någon svensk handlare kan visa upp så rekommenderas mässan absolut. Vill man se en speciell bil eller märke, kolla om den är med, alla märken är INTE där. Det passade dock vårt syfte väldigt bra.
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Kista mässa 2013

Hej!
Inte tyckter jag det verkar mycket negativt om mässor??? snarare tvärt om, de flesta tycker det är kul. Varför skulle man åka på mässor bara för att byta bil? Det är väl inte det primära med besöket. En gång i min ungdom drack jag mig så berusad på Kir att jag lovade mig själv att aldrig dricka skiten mer.....hur tror ni det gick?:twitcy:

Hälsningar Kerstin
 

Mamma

HBK Medlem (P)
Inlägg
419
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2024
Sv: Kista mässa 2013

Hej
Mässan er inte bara för att varva nya medlemmar,det blir en del nya,men det er roligt att kunna hjälpa gamla och nya medlemmar med tips på hur dom hitter runt på hemsidan,
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Kista mässa 2013

Kollar man statistiken i vänsterspalten så ser man att medlemsantalet har ökat med ca 90 medlemmar under senaste veckan.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Kista mässa 2013

Kollar man statistiken i vänsterspalten så ser man att medlemsantalet har ökat med ca 90 medlemmar under senaste veckan.

Gunnar den siffran att kunna jämföra hur många registrerade medlemmar det är från tid till annan, kanske är förbehållet web och ev styrelse, jag noterar inte detta i alla fall.

Sedan tycker jag att det är av lite allmänt intresse att veta lite om hur tillströmningen av nya medlemmar är, och då i synnerhet när klubben medverkar i arrangemang av olika slag, som tex mässa.

Ulla naturligtvis så ska redan anslutna medlemmar i HBK vara välkomna och få den info och ev hjälp som de önskar, och även en kopp fika.

Men målsättningen för att medverka på en mässa, och de kostnader detta innebär bör väl vara högre än att bjuda redan anslutna medlemmar på fika.

Denna fundering och fråga kommer från att vid medverkan på tidigare mässor har det rapporterats om antal nya medlemmar.

//Tommy
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Kista mässa 2013

Jag anser att på mässa så skall man visa upp sig och visa vad man har att erbjuda i första hand.
När vi var med i HMK så var vi o visade upp oss på ett flertal platser enbart för att visa upp oss, och så kommer även att ske i segelflygklubben i år där jag fixat plats åt oss. Visa vad man sysslar med det tycker jag går i första hand sedan kan ju folket få åka hem o suga på karamellen ett tag och se om det här var ngt för dom. 10 eller 100 spelar ju ej ngn roll bara man visar upp sidan så de får en inblick på hur bra den är med alla tips o trix det är ju a & o i denna internet baserade klubb/förening. /Susanne
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Kista mässa 2013

Gunnar den siffran att kunna jämföra hur många registrerade medlemmar det är från tid till annan, kanske är förbehållet web och ev styrelse, jag noterar inte detta i alla fall..............

Det kan alla som är intresserade notera men nu minns jag faktiskt siffran från förra lördagen. :)

Klart HBK skall syna där husbilsägare och medlemmar förväntar sig finna klubben representerad.

Jag är inte engagerad i mässan, men tycker inte värvningen av medlemmar där har någon betydelse om HBK skall vara med på mässan eller ej.
 

Leif Edström

HBK ordförande
Inlägg
3.699
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2024
Sv: Kista mässa 2013

Att HBK deltar på mässor är inte för att värva nya medlemmar utan det är en positiv bieffekt av att vi deltar.

Anledningen till att vi deltar är för att visa upp oss både för dom som redan är våra medlemmar som både har frågor och kan komma med förslag till oss, med andra ord att träffa medlemmar även i verkliga livet och inte bara via forumet.

Den andra anledningen är för att komma i kontakt med både företag som kan ge oss rabatter men även myndigheter och andra organisationer som verkar inom vår sektor med husbilsåkande, detta nätverksskapande är inte minst viktigt.

Andra organisationer tror jag resonerar på samma sätt eftersom dom flesta var representerade på mässan.

/Leif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen