Sv: Kilar under framhjulen
Små serier ( eller one off byggen) behöver inte betyda dålig kvalitet. Utan att ha ägt någon så har jag kikat rätt noga på Bocklet och Woelcke och där övertygar byggkvaliteten, även Phoenix ser riktigt bra ut. Men det är klart att kvalitet kostar.
Den specialbeställda fyrhjulsdrivna Pillos jag ägde på 90-talet var även den byggd på ett sätt som en yrkesstolt snickare inte skulle ha skämts för. Dessutom köpte jag ett hembygge på en MB 508 i början av 80-talet och den bilen var byggd av en professionell köksbyggare och var mycket gedigen men naturligtvis tung, med massiv ek och böjträ i inredningen.
Nu i höst skall jag kika närmare på några Phoenix och Bimobil med fyrhjulsdrift och även på den nya Hymer ML-T, även den fyrhjulsdriven och ett betydligt lättare bygge. Rapport kommer!
aake
Små serier ( eller one off byggen) behöver inte betyda dålig kvalitet. Utan att ha ägt någon så har jag kikat rätt noga på Bocklet och Woelcke och där övertygar byggkvaliteten, även Phoenix ser riktigt bra ut. Men det är klart att kvalitet kostar.
Den specialbeställda fyrhjulsdrivna Pillos jag ägde på 90-talet var även den byggd på ett sätt som en yrkesstolt snickare inte skulle ha skämts för. Dessutom köpte jag ett hembygge på en MB 508 i början av 80-talet och den bilen var byggd av en professionell köksbyggare och var mycket gedigen men naturligtvis tung, med massiv ek och böjträ i inredningen.
Nu i höst skall jag kika närmare på några Phoenix och Bimobil med fyrhjulsdrift och även på den nya Hymer ML-T, även den fyrhjulsdriven och ett betydligt lättare bygge. Rapport kommer!
aake