• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kattproblem

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025
Sv: Kattproblem

Det brukar också finnas sådana medel mot katter att köpa i zoo-affärer. Det fungerar utmärkt på vår katt. För övrigt håller hon rent från råttor både inne i husen och i trädgården och skiten täcker hon över så det är inga problem.

Hellre en kattskit i trädgården än en musskit i husbilen

Hälsningar

Bertil

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

Ser många konstiga svar på varför det är ok att katter går och skiter hos grannen.
För dem som träffat oss och våra katter vet hur extremt barnslig jag är med dem, MEN, det är inte ok att behöva trampa i skit på vägen in i husbilen som levererats av grannarnas små telingar.
Att dom krafsar över det lite hjälper föga när du trampar i det.
Hör går folk bananas om någon tömmer lite gråvatten men att levera skit på grannens grusgång är tydligen ok, jag fattar ingenting.

Ha de lars

F

F.d. 55521

Guest

Jag hade en granne som hade problem med katter som gjorde sina behov i hans blombänk, han provade allt utan framgång. Till slut fick han nog och satte dit en råttafälla med räkor som bete. Efter att råttfällan slagit igen en gång så var problemet borta.

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025

Ser många konstiga svar på varför det är ok att katter går och skiter hos grannen.
För dem som träffat oss och våra katter vet hur extremt barnslig jag är med dem, MEN, det är inte ok att behöva trampa i skit på vägen in i husbilen som levererats av grannarnas små telingar.
Att dom krafsar över det lite hjälper föga när du trampar i det.
Hör går folk bananas om någon tömmer lite gråvatten men att levera skit på grannens grusgång är tydligen ok, jag fattar ingenting.

Ha de lars

Du har nog missuppfattat oss, ingen tycker väl det är OK att behöva trampa i kattskit. De flesta inläggen här handlar ju om hur vi skall kunna mota bort katterna med olika dofthjälpmedel. Bor man på landet är det nästan tvunget att ha kattdjur för att hålla mössen borta. Har aldrig trampat i någon kattskit men däremot i hundskit ett otal gånger. Att lägga råttgift öppet och att gillra musfällor med räkor kan väl nästan klassas som misshandel när det finns andra bra alternativ

Toppen