• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kattproblem!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 15312

Guest
Hej!!
Har ett litet problem som jag vill ventilera här!!
Vinterförvarar min sommarcabriolet under en kapellställning och har till min stora fasa upptäckt att även grannkatterna uppskattar att hålla till under detta!! Kapellet är öppet i nerkant för ventilationens skull.
Hela bilen är nedlusad med sandiga kattfotsavtryck och håriga leravtryck både på cabben o övriga karossen.....inte roligt när man vill ta ut bilen en fin vinterdag!!
Någon här på forumet som har nåt bra tips hur man håller dom borta....????
Mvh
Christer Claesson
Motala

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Kattproblem!!

Kanske det går att skarva i något sorts när i underkant? Eller kan du dra över ett mjukt och välventilerande tyg över bilen?

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Det fanns för ett par år sedan något som hette FY-spray, det finns kanske fortfarande. Har för mig att det var en motbjudande doft för katt. Kolla med en butik som säljer djurmat/tillbehör. /Jeanette
Ps. Om du inte har katt besök kanske du får besök av möss. Vilket är värst? Ds.

F

F.d. 15312

Guest

Hejigen!!
Har hund som jagar så fort han får nys på en katt....men hon är ju inte ute jämt!!
Ett skönt tyg att ligga på....näe inbillar mig att dom tycker att det är ännu bättre plats att "vila" på då!!
Mer förslag någon???
CC

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Vet du vems katten är ? Isådanfall så är det i våran kommun reglerna så att även en kattägare har samma ansvar som en hundägare och det är att dom skall hålla sina djur under uppsikt .

Kontakta ägaren och säg till att du kommer gillra en kattfälla som ex. finns att låna i våran kommun sen är det ju upp till dom hur måna dom är om sin katt .

Sen är det många som tjafsar om att katter är ju "vilda" och gör som dom vill men som jag sa att om jag hade vilja ha katter pissandes och skitandes i barnas sandlåda när dom var små hade jag skaffat katt .

På min bil såg jag grannens katt hoppa upp på huven och kana ner på bakrutan och vidare ner på kofforten , bilen var då nylackad sedan 1 månad .
(jag hatar katter på min tomt)

F

F.d. 11203

Guest

Hej
JULA har en elektrisk hundvakt som skäller så fort någon rör sig i dess närhet
kostar c;a 600 kr mycker bra även i husbilen
mvh Deicer

F

F.d. 52908

Guest

Hej.
Hade liknande problem med grannens TRE katter. Köpte något som heter Get Off Fy i en djuraffär. Det är en flaska med gröna kristaller som katter inte gillar. Katten tar inte skada av detta, men gillar det inte utan håller sig undan.
Sören

I

Iveco 35

Guest

Hej. Vi har en Jack Russeltik, så grannens katter vet vad som gäller.Olle.

F

F.d. 15312

Guest

Tack för alla tips!!
Skall höra mig för om dom där gröna kryptonit-kristallerna!!
Nu är det krig!!
CC

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Tack för alla tips!!
Skall höra mig för om dom där gröna kryptonit-kristallerna!!
Nu är det krig!!
CC

Det finns ju en hel del förslag att köpa för att skrämma iväg katterna men jag anser ju att du skall ju inte behöva drabbas ekonomiskt för att grannen inte kan hålla reda på sin katt .

Visste du vems katt det var ?

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Bengt-Åke

Jag grubblar på frågan, men jag vill nog egentligen inte veta. Vad gör du med husdjuren du fångar i din fälla?

aake

Lasse W

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025

Om jag vore som Du skulle jag tacksamt låta katterna vara ifred o ta hand om alla råttor/möss som annars skulle anfalla bilen-sen skulle jag framåt vårkanten be kattägaren tvätta ( o vaxa ) bort spåren efter katterna.
mvh
Lasse W

F

F.d. 55334

Guest

Sén tycker nog jag
att katter ska inte behöva leva i ett tättbebyggt samhälle
men om de gör det och det blir problem
är det inte katternas fel
utan ägarnas.
Och den som inte vet att katt och hund kan leva i samförstånd
och den som tror att vapen är en bra lösning
DEN är det synd om.

Agneta W

F

F.d. 52943

Guest

Vi är före detta kattägare - numera ägare av en storpudel som gärna jagar katter om hon får chansen. Dock tror jag inte att hon vet vad hon skulle göra om hon mot förmodan skull hinna ifatt en katt. Det bor en stor hankatt på gatan som totalt nonchalerar Saga. När hon kommer för nära sätter han sig demonstrativt och slickar sig helt obekymrat i rumpan. Saga brukar stanna som ett fån på ungefär en meters avstånd och sedan gå förbi i en cirkel med 1 meters radie....

Benny & Marie

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2025

det är inget fel på katter vi har sex st ut & inne katter med katt lucka ´katt måste man ha om man äger en häst gård men katterna har en vi förmåga att krypa in där dom ska vara har man katter så får man ta det hällre städar jag lite efter dom änn att råttor har ätit sönder något kan bli väldigt dyrt:mcride:

F

F.d. 15312

Guest

Hejalla o tack för goda råd!!
Vill dock förtydliga att jag inte på nåt sätt vill skada mina "gäster" då jag alltid har varit djurvän!!! Jag tycker egentligen att katter är rätt trevliga djur men jag vill inte att dom ödelägger lackeringen på min bil!!
Skall nog ändå prova "kryptoniten" och se vad den kan ge!!

mvh
Abarth-chrille

F

F.d. 15312

Guest

Jag har mina aningar men är inte säker på vems katten är tyvärr!!/CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen