• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Katastrofen i Oslo

F

F.d. 8036

Guest
Sv: Katastrofen i Oslo

Det är inte mer än drygt 2 veckor sedan jag satt med goda vänner vid båthamnen på Utvika camping som ligger på fastlandet mitt emot Utöyja.
Fullständigt ofattbart och oerhört tragiskt.

T

Teddi

Guest

hej på er,,sitter i skogarna i trollhättan,,,kom igår,,,skulle plocka svamp igår men fick ställa in,,efter den extremistiska ock sanslösa händelsen i norge,,

har läst att många va nära till tårar,,ja kom en bit längre,,ja kunde inte ge mej ut i skogen utan satt i bilen o drack mej full o grät,,ett sånt djävla handlande,,

en grupp socialdemokratiska ungdomar på fest fick släppa livet till,,ett par blådårar har satt demokratin ur spel,,de kunde varit våra barn-barn,,

hur som helst ,,hoppas att myndigheter fortsätter på den vägen ock gör processen kort med dessa kreatur,, ja tror inte att de finns någon levande i skandinavien som har varit med om nåt liknande,,finns ingen som helst anledning att spekulera i #varför#

så nu har vi detta vansinne strax utanför våra egna dörrar,,

så,,,va rädda om varandra,,man vet inte när helvetet dyker upp igen,,

hälsar en som är ganska oroad,,,teddi,,

ja försökte redigera men de gick inte,,,då tar ja de denna väg,,

i min egen frustration fick ja inte med de ja ville,, mina känslor o tankar gick omedelbart till syskon o föräldrar till dessa ungdomar i denna katastrof,, deras liv måste få fortsätta,,men ,,,de e ganska lätt för utomstående att uttrycka sej,,ja vet,,, mina tankar går till dom anhöriga,,,teddi,,

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej!
Jag håller fullständigt med dej "skipper" Fullständigt ofattbart och oerhört tragiskt.
Vem kunde tänka något sådant när vi passerade på väg Fv155 då Tunneln på E16 var avstängd i April i år & min fru sa, 1960 då var jag på läger där ut på Utöya med regn & vatten högt över allt.
Mvh!

Largu

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024

Där islamofober och invandrarfiender rör sig frodas konspirationsteorierna om att den nationella och etniska identiteten förråds av våra politiker. Idéerna förenar dem. I denna krets rör sig instabila personer i en hatisk och våldsam riktning. Berättelser har makt och vi måste våga konfrontera dem när vi möter dem. Vi måste visa civilkurage! Visa att solidaritet, tolerans, dialog och demokrati är överlägsen!

erling 54

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1924
Medlemskap
2023

Sörjer och gråter med våra stackars norska grannar. Men märk väl, inte ett ont ord har uttalats från våra norska grannar. De står över sådant.
Sorgen är likaväl outhärdlig!

F

F.d. 16087

Guest

Vi nämner ordet islamofobi, främlings hat, homofobi, rasism mm.
Jag frågar mig varför. För mig är varje människa en individ. En människa jag skall respektera, för var den är.
Min mor sa något som har etsat sig in i mitt medvetande.
Måtte jag sluta mitt liv före mina barn.
Nu har föräldrar i Norge sett sina barn förlora sina liv före sina föräldrar.
Hur kommer man över det.
Jag ger alla drabbade föräldrar i vårt grannland min fulla sympati.

Det enda positiva med denna handling är att de krafter som agerat högerextremt kan inte samlas vid kung Karl den 12tes staty efter detta.
Denna handling är ett politiskt mord för all högerextremistisk verksamhet.
MVH Gunnar S

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Katastrofen i Norge

aRIMG0003_4.jpg

Lysekils gästhamn flaggar idag på halv stång för att hedra offren i Norge.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Jag har alltid gillat Norge och norrmän och de känslorna har definitivt förstärkts efter den här katastrofen. Det är inte enbart av sentimentala skäl. Sättet att hantera och kommentera de här frukatnsvärda händelserna är beundransvärda. Allt ifrån statsminister Jens Stoltenberg, jounalister och till enskilda norrmän. Här har vi mycket att lära. Norge och norrmän...! Ni har min fulla aktning och respekt!

Krister N

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Frågorna är trots allt många just nu, hur kan man göra så här mot helt försvarslösa unga människor? Jag tycker att det är förfärligt och lider med alla anhöriga, de som blev brutalt mördade och hela norska folket.
V-backen

F

F.d. 25038

Guest

Det finns inte ord till denna handling helt oförsvarbart det sägs ofta att "man vet hur det känns" men det går inte att sätta sej in i detta eller på något sätt förbereda sej på att förlora en nära anhörig så snabbt och utan förvarning tro mej jag vet blev själv drabbad när min livskamrat vän och fru snabbt avled efter en sk rutinoperation igår

Senast redigerad av en moderator:
Toppen