• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Katastrof leverans

F

F.d. 30059

Guest
Vi hämtade en ny husbil på en större husbilsfirma (vill inte hänga ut namnet just nu) förra veckan. När vi hämtade bilen fick vi en kort genomgång (vi har haft husbilar tidigare) och sen satt vi oss bilen för att komma hem i rimlig tid. Vi har nu upptäckt följande brister/fel på bilen:
- Treans växel skorrar rejält när man skall lägga i den, om man dubbeltrampar fungerar det utan problem.
- Larmet som var beställt och betalt var inte installerat.
- Det saknas kuddar som skall placera mellan sängar bak, vilket gör att vi inte kan använda sängen som planerat.
- En av sittplatserna kring bordet går inte att använda eftersom det saknas en skiva som skall ligga under dynan.

Bilen står nu hemma och vi väntar på att firman skall höra sig under måndagen men hur det än blir går sommarens planering åt skogen.
Jag kan tänka mig att flera varit med om en liknande situation, hävde ni köpet eller...??
 
Toppen