• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kartor över Kroatien

F

F.d. 9803

Guest
Hej
Har sett i forumet att det är många som åker till Kroatien med sin husbil, något även vi tänker göra i sommar. Ett litet problem som jag upptäkte är att min 3 år gamla GPS, Navigon, som har europakartor saknar Kroatien.
Börjar då titta lite på utbudet av nya GPS:er och konstaterar att just Kroatien verkar vara ett land som är mycket dåligt uppdaterat i alla kartvarianter.

Är det någon som har tips om bra navigator som även inkluderar detaljerade kartor för Kroatien och inte bara huvudvägar?

/Anders
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.640
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Kartor över Kroatien

Hej, Har en Garmin 760. Förra året fanns inga vägar förutom de största i kartmaterialet.
Har nu uppdaterat den med 2009 års kartor och det verkar som den är detaljerad. Kollade precis byn Cres som ligger på ön med samma namn i Kroatien. Ifjol fanns inga vägar över huvud taget. I den nya versionen finns varenda gata vad jag kan se.
Om det är hela landet som är uppdaterat kan jag inte lova, men det verkar lovande.

Samma gäller Baltikum, varenda håla verkar uppdaterad.
 
V

vanhobby

Guest
Sv: Kartor över Kroatien

Det er rett at Garmin sine kart for 2009 er mye bedre oppdaterte for Kroatia og Slovenia (og sikkert andre østeuropeiske land).
Ser mycket bra ut!:spinny:
 
V

vanhobby

Guest
Sv: Kartor över Kroatien

Jeg har kjøpt nytt kart på update DVD fra et firma som heter komplett.no her i Norge. Kostet NOK 595.:)
 
Toppen