• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karlskrona - hutlöst ställplatspris

F

F.d. 53528

Guest
Ikväll tänkte vi stanna till i Karlskrona. Hittade en ställplats i gästhamnen. Priset för plats, dusch och wc (ingen el) - 155 kr. Anledningen till det höga priset var utsikten och centrala läget. Nu står vi på en parkering med ännu bättre havsutsikt i Karlskrona - gratis över helgen. Jag betalar gärna för en ställplats, men 155 kronor!
 

Goofy

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
7668
Medlemskap
2024
Sv: Karlskrona - hutlöst ställplatspris

Hej! Har ni möjligen hittat Utkiken uppe på Bryggareberget som har en fantastisk utsikt över Karlskrona och en helt underbar lunchbuffe som ni inte får missa i morgon. Ha de så gott :)
 
F

F.d. 53528

Guest
Sv: Karlskrona - hutlöst ställplatspris

Håller med, en mycket trevlig restaurang som vi besökte förra hösten, ska ta en runda dit iimorgon ;)
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Karlskrona - hutlöst ställplatspris

Det var väl extrapris där !!! betalade 175kr i kristenehamns hamnn förra månaden Utan el"!!!
 
F

F.d. 53528

Guest
Sv: Karlskrona - hutlöst ställplatspris

Jag är väl van vid europapriser, sjöutsikt över Genevesjön, el, vatten och avlopp kostar 5 EUR. Men Sverige är ju 3 gånger bättre (jag skojar).
 

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Sv: Karlskrona - hutlöst ställplatspris

Är maten gratis också???
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Karlskrona - hutlöst ställplatspris

Vi har varit i Karlskrona några gånger och aldrig betalt något. Har stått i hamnen en bit bort ifrån gästhamnen och där är det gratis. (Har varit det när vi har varit där). Finns även en bra plats tvärs över vattnet som vi också har parkerat på men då är det lite längre till centrum. Karlskrona är en trevlig stad som vi gärna återvänder till.
 
F

F.d. 53528

Guest
Sv: Karlskrona - hutlöst ställplatspris

Gratis är väl inget, mer än helgparkering i Karlskrona :) Jag kan väl säga med den erfarenheten jag har att maten i Tyskland och Frankrike ligger i nivå med Sverige om man äter ute, men vin och öl är betydligt mycket billigare. Om du köper råvarorna i affär och lagar själv, ja då har du god mat till en bråkdel av svenskt pris. Men det var hutlösa ställplatspriser i Sverige som var anledningen till denna tråd.
 
F

F.d. 53528

Guest
Sv: Karlskrona - hutlöst ställplatspris

Jag håller med Karlskrona är en fantastisk stad, jag är född och uppväxt där. Men det gör mig ledsen att man försöker krama pengar av turister, ikväll var det många tyska och franska turister som stannade på ställplatsen och betalade eftersom det inte är så lätt för dem att hitta smultronställena i stan.
 
F

F.d. 55272

Guest
Sv: Karlskrona - hutlöst ställplatspris

Köp ett "Trossökort" för 100:- så kan du stå en månad!

"Trossökortet - månadsparkering i blå och grön zon
Trossökortet är ett månadskort som kostar 100 kronor och gäller 30 dagar från inköpsdatum. Kortet gäller inte i Röd zon, men i övrigt parkerar du fritt utom på städdagar. På gator inom Trossö är parkeringar stängda för gatustädning några timmar en dag i veckan. Observera skyltningen på plats som anger vilka tider parkeringsförbudet gäller
Trossökortet kan idag endast köpas i utvalda parkeringsautomater, markerade på parkeringskartan. Fler betalningssätt är under utveckling.
Parkeringsautomater där du kan köpa Trossökortet:
● Skeppsbrokajen
● Skeppsbrotorget
● Östra Hamngatan
● Chapmansplan
● Borgmästaregatan/Amiralitetstorget"

https://www.karlskrona.se/Global/Ka...adok/Parkering/p_information_vikkarta_low.pdf
 
Senast redigerad av en moderator:

Christer L

HBK Medlem
Inlägg
49
Kommun
Falköping
HBK-Nr
794
Medlemskap
2024
Sv: Karlskrona - hutlöst ställplatspris

Ursäkta att jag lägger mig i, men lite måste det ju kosta. Man kan inte räkna med att allt är gratis ..eller? I natt stod vi parkerade i Helsingborg ute på piren. Det var Helsingsborgsdagarna och massor med folk. Centrum delvis avstängt men vi tog oss ut till piren. Betalade i automaten och åkte över till Danmark, var på Helsingborgs gator fram till småtimmarna och njöt av utelivet. När vi checkar ut på morgonen har parkeringen kostat 1:-. Helt gratis på natten utan vår vetskap. Tack till Helsingborgs kommun o turistnäring som fattar det här med turism
 
F

F.d. 53528

Guest
Sv: Karlskrona - hutlöst ställplatspris

Du behöver inte be om utsäkt, utan olika åsikter vore ju forumet rätt så dött. Jag betalar gärna för en ställplats. Trots allt har ju någon engagerat sig för att vi ska kunna övernatta. Men ett rimligt pris ligger för mig på 50 - 75 kronor. Är det högre så letar jag upp alternativ.
 

majbritt

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
2922
Medlemskap
2024
Sv: Karlskrona - hutlöst ställplatspris

Hej! Har ni möjligen hittat Utkiken uppe på Bryggareberget som har en fantastisk utsikt över Karlskrona och en helt underbar lunchbuffe som ni inte får missa i morgon. Ha de så gott :)
Plus att man kan stå gratis nedanför bryggareberget gratis, med havsutsikt.
:yes:/ Maja
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Karlskrona - hutlöst ställplatspris

tycker du det är dyrt bli hemma

Efter att ha sett din kommentar ovan så kollade jag igenom dina tidigare inlägg: http://www.husbilsklubben.se/forums/search.php?searchid=3520360
Jag blev helt enkelt lite nyfiken på om alla dina kommentarer var lika bittra och när jag såg dina inlägg så insåg jag att så var fallet med de flesta av dina "one-liners".

Vad var och en tycker är dyrt och/eller prisvärt är väl ändå upp till var och en oavsett om man har en skitfet eller en astunn plånbok!
Jag blir så trött på sådana kommentarer! Ta själv en titt på dina kommentarer i forumet och fråga dig själv vad du kommit med för konstruktivt. Trådskaparen reagerade över ett, i hans tycke, dyr ställplats men konstaterade sedant att han enligt hans mening hittade ett bättre ställe, och det kan ju vara till gagn för dem som tänkt att besöka Karlskrona, eller hur?! Han presenterade även hur mycket ställplatsen kostade och att den enligt hans mening inte var prisvärd i jämförelse med en annan plats han hittat. Vad finns det för anledning att du (eller någon annan för den delen) ska anmoda personen i fråga att stanna hemma istället?

Det är varken första eller sista gången den här typen av kommentarer uppenbarar sig på HBK, men likväl är det lika tråkigt att läsa varje gång!

Vad hade du tyckt om någon skrev till dig att du skulle låta bli att skriva i forumet om du inte hade något vettigt att delge? :)

Överraska oss med lite goa kommentarer, kanske något ställplatstips eller en rolig historia istället? Jag är övertygad om att du klarar av det om du bara vill! :)
Min avsikt är inte att bråka med dig eller få dig att sluta skriva i forumet, tvärt om vill jag gärna se dig skriva något positivt!

För att på något sätt återanknyta till ämnet så vill jag bara tacka för tipsen i denna tråd!
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Karlskrona - hutlöst ställplatspris

Man läser ofta här hur billigt det är ute i Europa på stellplatz.Rannsaka era minnen lite priserna varierar även där.I våras betalde vi allt från 0 till 19 Euro.Även i Sverige har vi ett brett spann.Visst finner man de platser som inte verkar prisvärda,men då har man ju fritt val där.Sen om bra pris är 50 el.100 Sek/natt kan ju var och en ta ställning till.Kan ibland stå på en gratisplats och tycka att man borde ta ut en liten avgift för det merarbete som mitt besök trots allt ger.Det är ju inte så att jag absolut propsar på att få betala men .......
 
Toppen